A csúcskategóriás divatmárkák híresek arról, hogy a legegyedibb, extrém ötletekkel keltenek felhajtást termékeik körül. A milliárdosok ingerküszöbét valamivel át kell ütni, ebben a gerillamarketingben pedig élen jár a Balenciaga, amely gyakran szerepel a hírekben furcsa termékeivel. Készítettek valódi fémből hétmilliós táskát, de talán a legjobb a szemeteszacskóról mintázott táska, amit szintén milliós ártartományban kínáltak.
Ezt nehéz fokozni, de a Balenciaga marketingeseinek sikerült.
Most egy olyan karkötőt dobtak piacra, ami tényleg csak nevében karkötő. A valóságban egy átlátszó, vastag tekercs ragasztószalagról van szó, melynek belső, kartonból közepére a Balenciaga feliratot nyomtatták. Az átlátszó csomagolószalag ihlette karkötőt a Párizsi Divathét őszi/téli 2024-es kollekciójanak részeként mutatták be.
A darab gyorsan elérte a közösségi oldalak nagy követőtáborral rendelkező arcait, így beindult a virális kampány: a termék sokkolta a netezőket, és ömleni kezdtek a felháborodott hozzászólások.
A tétel jelenleg nem szerepel a márka honlapján. A Balenciaga még nem árulta el, hogy milyen árcédula kerül a ragasztószalagos karkötőre, de egyes divatbloggerek szerint akár 4400 dollárt (1,6 millió forint) is elkérhetnek majd érte.