Korábban úgy tudtuk, két dologra igazán alkalmas a buborékfólia. Egyrészt kiváló csomagolóanyag, melynek légpárnái megvédik a törékeny és sérülékeny tárgyakat szállítás közben, másrészt a buborékok kipukkantása bizarr élvezetet okoz az embereknek. Ezeket fejelte meg egy újabb felhasználási móddal a fehérorosz ZNWR ruhamárka. A brandet helyenként “belarusz Balenciagaként” emlegetik, utalva származási helyére, illetve arra, milyen szerepet is hivatott betölteni Belarusz, illetve Oroszország divattérképén.
A luxusmárka a 2024-es évet azzal zárta, hogy előrukkolt egy buborékfóliából készült zakóval, illetve egy egyrészes női ruhával. Mindezt nem viccnek szánták, a darabok el is jutottak az üzletekbe: Fehéroroszországban pl. 280 belarusz rubelbe (34 ezer forintba) került a dressz, míg a zakóért 380 rubelt (46 ezer forintot) kértek.
Kétségtelen, hogy egyedülálló megjelenést kölcsönöz viselőjének a két ruhadarab, különösen akkor, ha nem vesz alá mást. A ZNWR a kétdarabos kollekciót egyébként az új évre szánta, azoknak, “akik el akarnak térni az általánosan megszokottaktól”. Mindezt limitált, 20-20 darabos példányszámban tették, arról azonban nincs infó, elfogyott-e minden buborékfóliából készült darab.
A kérdés már csak az: vajon ezeket a ruhákat mibe csomagolták?