
1898 óta készít bőröndöket a Rimowa, és az elmúlt bő száz év alatt igazi luxusmárkává nőtte ki magát. A napjainkban az LVMH cégcsoportba tartozó márka “találmánya” az ikonikus alumíniumbőrönd, külsején a párhuzamos sávokkal, melyekre egyrészt sokan vágynak, másrészt sokan le is másolnak.
Egy eredeti Rimowa igen drága mulatság tud lenni, simán többe kerülhet, mint például az a nyaralás, amire csomagjainkat vinnénk benne. Ennek tudatában nem volt meglepő, hogy a gyártó használt bőröndjeire akkora volt az érdeklődés, hogy pillanatok alatt elkapkodták őket.
Napjainkban már nem számít kirívónak, ha egy márka beszáll a használt áruk piacára. A a svájci luxusóra-gyártó Rolex is külön programot indított erre, a túrafelszereléseket gyártó Patagonia is meglépte már ezt, de az, amit a Rimowa csinált, némileg eltér ettől. Ugyanis míg mások nagy igényt fordítanak arra, hogy a használt termék lehetőleg újszerűnek tűnjön a viszonteladásnál, a bőröndgyártó ebből nem csinált ügyet.
Az alumíniumbőröndök viseltesen, karcosan, a korábbi tulajdonosok személyes matricáival, vagy éppen a reptéri poggyászfeladásokból visszamaradt jelölőmatricákkal együtt kerültek fel az amerikai webshopba. Fontos, hogy egyik sem volt használhatatlan: funkcióját mindegyik tökéletesen betöltötte, azonban az effajta patina, ha nevezhetjük így, kicsit sem megszokott az ilyen termékeken.
A Rimowa ötlete azonban bevált: 600 és 1000 dollár (223-372 ezer forint) közötti áron adtak túl a limitált példányszámú készleten. Ilyesfajta üzletet egyébként nem is először bonyolítanak már: korábban a német, a dél-koreai és a japán piacon is hasonló akciót hajtottak végre, és minden esetben legfeljebb csak órák teltek el, mire kirakhatták a minden elkelt táblát.
A márka egyébként biztosan készül még hasonló akciókra, legalábbis abból kiindulva, hogy azt mondják, 300 dollárért felvásárolnak bárkitől bármilyen Rimowa bőröndöt, állapottól függetlenül.