Bizonyította egy hazai online felmérés, hogy a retró nagyon népszerű a magyarok körében. A Kádár-kori retró egyenesen tarolt a Tó-retró felmérésében: a válaszadók 85 százaléka ezt az időszakot kedveli a leginkább, míg a külföldi irányzatoknál az olasz „dolce vita” vezeti a toplistát, ezt követi az amerikai, majd a francia retró irányzat.
A retró népszerűségéért a legtöbben a nosztalgiát „okolták”. A résztvevők 80 százaléka mondta azt, hogy szívesen emlékszik azokra az időkre, nosztalgikus hangulata van az akkori tárgyaknak. 11 százalék úgy nyilatkozott, hogy bár még nem élt akkoriban és nincsenek saját emlékei, de nagyon kíváncsi arra az időszakra, ezért érdeklődik az előző század utolsó évtizedei iránt. Közel tíz százalék fogalmazott úgy, hogy szereti a bolhapiacok és a régiségkereskedések hangulatát, az ott kapható használt tárgyakat.
A zene és a szabadidős programok választásánál a válaszadók 70-80 százalékának nagyon fontos a retró. Az élelmiszerek esetében szintén vágyunk a régi ízekre, a válaszadók 60 százaléka kifejezetten keresi az ilyen készítményeket. Érdekesség, hogy játékokból és szórakoztatóelektronikai készülékekből is szívesen választunk retró hatású vagy az eredeti mintájára készült új tárgyat, mert minden második válaszadó ezt fontos szempontnak tartotta a vásárlói döntésnél.
A retró olyannyira népszerű, hogy a kutatásban megkérdezettek fele hajlandó nagyobbra nyitni a pénztárcáját is, ha egy jó retró terméket talál. A megkérdezettek kicsit több mint fele nyilatkozta, hogy szívesen fizet 10-20 százalékos felárat egy-egy jó retró (hatású) termékért, különösen a használati tárgyak és szolgáltatások esetében.
A régi magyar márkák közül a leginkább a Bambit és a Traubit, a – természetesen német, NDK-s – Trabantot, a Trapper farmert, az Alföldi papucsot és a Leó jégkrémet hiányolják a leginkább. Beszédes eredmény, hogy a ma is létező egykori retró márkák közül minden ötödik válaszadó vásárolt az elmúlt hónapban Márka üdítőt vagy valamilyen retró csokit, és minden tizedik megkérdezettnek van Tisza cipője.