Ez a gigászi repülőgép az orosz-ukrán háborúban elpusztított, 84 méter hosszúságú Antonov An-225 Mriját is megelőzné méreteivel. Miért kell ekkora repülőt építeni? A válasz a jövő energiája, a megújulók egyik stabil lába, a szélerőműfarmok.
Ezek az erőművek nagy méretben hatékonyak, a tengerre telepített darabok pedig már akkorák, mint egy felhőkarcoló. Egyes óriásokra már 140 méternél is hosszabb lapátokat szerelnek fel, ezeket pedig szárazföldön mozgatni már a lehetetlen kategóriáját súrolja.
Ezen változtatna a Windrunner, amely 80 méteres szárnyfesztávolsággal és 24 méteres magassággal rendelkezik. Teljes belterét a szállításnak rendelték alá, a nyitható orron keresztül akár 105 méter hosszú rakomány is behelyezhető, a maximális hasznos terhelése elképesztő 72 575 kilogramm, raktérfogata pedig mintegy 8200 köbméter (hét és félszer több, mint az Antonov esetén).
Az elgondolás szerint a lapátkészítő üzemhez a lehető legközelebb kell kialakítani egy leszállópályát, egy másikat pedig közvetlenül az erőművek telephelyénél. A lapátokat így egyenesen a gyártósorról lehetne berakodni a gépbe, majd ugyanígy, darukkal emelnék ki a raktérből és helyeznék üzembe a célállomáson. Így nincs kanyargás hegyi utakon, egyensúlyozás lakott környezetben.
Az összecsapott kifutópályák miatt a gépet ridegtartásra tervezték: mindössze 1800 méter hosszú fel- és leszállópályát igényel működéséhez. Mi több, a Radiánál azt sem várják el, hogy kiépített, szilárd burkolatú felszállópálya álljon rendelkezésre. Mivel a legtöbb szélerőmű nyílt, lapos vidékeken épül majd, a Windrunner tervezésekor “félkész repülőterekre” készülnek fel – vagyis csupán egy olyan területre van szükség, amit megtisztítottak a szikláktól, bozótoktól, fáktól és egyéb akadályoktól.
A Wall Street Journal szerint a Windrunner már több puszta látványtervnél – a Radia állítólag 104 millió dollárt gyűjtött össze a projekthez, és a cég becslései szerint az általuk kiszolgált, fejlettebb technológiájú szélerőművek akár 35%-kal is csökkenthetik a tiszta energia előállításának költségeit, és jelentősen bővülhet azon helyszínek köre, ahol jó üzlet lehet szélerőműveket telepíteni. A vállalat úgy véli, hogy körülbelül négy éven belül megépíthetik, tesztelhetik és engedélyeztethetik majd a Windrunner prototípusát.