A cég már jó ideje próbálja bővíteni felhasználói bázisát. Ennek egyik legvitatottabb lépése a jelszómegosztás megszüntetése volt, emellett felmerült egy olcsóbb, reklámokat tartalmazó előfizetési opció is. Mindkét intézkedés célja egyértelmű: növelni a vállalat bevételeit, nagyobb profitra szert tenni.
Most úgy tűnik, a Netflix egy még komolyabb lépésre készül, amivel rengeteg új előfizetőt tudnának toborozni.
A Bloomberg információi alapján a cég ingyenes hozzáférést fontolgat Európában és Ázsiában, természetesen reklámok kíséretében, ami még az olcsó előfizetési csomagnál is vonzóbb ajánlatnak tűnhet sokak számára.
Érdekes, hogy Kenyában már kipróbálták ezt a modellt, de 2023 végén felhagytak a kísérlettel. A vezetőség most ennek tapasztalatait elemzi, mérlegelve, hogy érdemes-e kiterjeszteni a nagyobb piacokra a változtatást. Fontos megjegyezni, hogy egyelőre nincs végleges döntés, a Netflix jelenleg a tervezési fázisban tart.
Ez a lépés két előnnyel is járna: egyrészt olyan felhasználókat is bevonzana, akik eddig nem engedhették meg maguknak az előfizetést, másrészt a reklámidő értékesítésével a cég jelentősen növelhetné bevételeit. És bizony, van hová fejlődni ezen a téren: a Bloomberg adatai szerint a Netflixnek évi 0,4 milliárd dolláros bevétele származik videós hirdetésekből, míg a YouTube 13 milliárdot, a Disney 8,7 milliárdot, az Amazon pedig 1,1 milliárd dollárt kaszál ezen a területen.
A bevételek növelése érdekében a Netflix együttműködésre lépett a Microsofttal. A megállapodás értelmében a redmondi cég több videós hirdetést hoz a platformra, amely cserébe azonnal jelentős számú ügyfelet fogadhat új üzletágában.
Az USA-ban a reklámos előfizetés havonta 6,99 dollár (kb. 2600 Ft), míg a legolcsóbb, egyfiókos standard csomag 15,49 dollár (bő 5700 Ft). Itthon a legolcsóbb csomag jelenleg 2490 Ft, azaz olcsóbb, mint az ottani reklámos ajánlat, ezért is “kellene” ingyen adni a hirdetéses változatot az öreg kontinensen.