Tuningautó nem csak a hétköznapi autórajongók szintjén létezik. Akár hiszed, akár nem, sokaknak a legdrágább autókból sem elég a gyári kivitel, vagy az, amennyire a gyártó személyre tudja szabni számukra.
A Rolls-Royce is szinte bármit megtesz azért, hogy a vevő egyedi autót kaphasson, ha kell, még a karosszérián is változtatnak, nem is beszélve a kárpitokról, fényezésekről. Mindent az ügyfélért jeligére. Feltéve, ha van elég pénze. Vannak, olyan vásárlók, akiknek még ez sem elég ahhoz, hogy olyan autót kaphassanak, ami talán tényleg nem jön szembe. Ők fordulnak olyan tuningcégekhez, mint Mansory, ahol akár még egyszer elkölthetik az autó árát.
Ha nem is lesz hétköznapi látvány, most már Magyarországon is találkozhatunk egy igazán feltűnő Mansory-átalakítással. Mi is így jártunk.
A hétvégén zajlott a 2023-as Automobil & Tuning Show, ahol belefutottunk a Rolls-Royce Cullinanbe. Mondjuk nem volt nehéz, önmagában majdnem elfoglalt egy standot, de azért két átalakított Brabus Mercedes még elfért mellette. Ez a Cullinan viszont nem egy “átlagos” példány. A Mansorytól megszokottan túlzó és egyedi, sportos, még akkor is, ha az autóhoz ez szerintünk nem illik.
Jelenleg egy német tuningcég, alapítója egy iráni-brit úriember volt, aki a luxusnál is egyedibb autókat akart adni a leggazdagabb rétegnek. Eleinte Rolls-Royce- és Ferrari -modellekkel kezdték, ma többek között Bentley-hez, Lamborghinihez, Mercedeshez, McLarenhez és még Bugattihoz is kínálnak tuningalkatrészeket. Vállalnak teljes átalakítást, de emblémáktól és felniktől kezdve minden egyes kiegészítő külön-külön is megvásárolható náluk.
A Mansorynál többféle stílusban választható a Rolls-Royce Cullinan tuningja, és a különböző elemek egyesével is megvásárolhatóak. Erre az autóra azonban minden felkerült. A Coastline névre hallgató csomagban nyers, versenyautókon használt karbonszálas karosszériaelemek vannak, amik fényezést nem, csak lakkréteget kapnak. Motorháztető, lökhárító, sárvédő-szélesítések, szárnyak, légterelő elemek, különböző kiegészítő betétek feszítenek ezen az autón, a fehér fényezéssel ráadásul erős a kontraszt is.
24 colos felniket szereltek az autóra, ez nagyobb, mint a szériában kapható legnagyobb felni az egész autóiparban. Utastere sem maradt érintetlen, a teljesen egyedi kárpitozás mellett hímzett Mansory-feliratú szőnyegeket kapott, és egy új kormányt, aminek csak a közepe azonos a gyári elemmel. A Cullinantől és úgy alapvetően a Rolls-Royce-tól távol áll a sportosság, mégis egy komoly sportkormányra cserélték az eredetit.
A Rolls-Royce-hagyománynak megfelelően egymással szemben nyíló ajtókon átjutva kiemelkedő luxus és feltűnő megoldások fogadják az utasokat. Hasonlóan a külsőhöz, belül is uralkodó a karbondíszítés, de ezek is szálakból szőtt elemek, viszont nem a megszokott módon, közelről látszik, hogy a minta olyan, mint egy kötött pulcsié. Ennek az óriásnak a motorja sem apróság, 6,76 literes V12-es biturbó benzines, ami kereken 600 lóerőt teljesít. Nyilván automata váltó jár mellé, és összkerékhajtást is kap a Cullinan gyárilag.
Hogyan kerül ilyen állapotba egy Rolls-Royce?
A legtöbb említett gyártó modelljeit a Mansoryn keresztül is meg lehet rendelni, egy Rolls-Royce viszont ennél exkluzívabb. A tulajdonos maga rendeli meg az autót a gyártónál még akkor is, ha Mansory-tuningváltozatot szeretne, majd ezután szállítják az autót a tuningcéghez, ahol felszerelik rá a megrendelt csomagot.
Az autóról a hivatalos hazai forgalmazóval beszélgettünk az AMTS standján. Az Autopoint Budapest az első Magyarországon, amely Brabus- és Mansory-kiegészítőket és autókat forgalmaz. Kérdésünkre, hogy mennyire van létjogosultsága itthon egy több száz millió forintos autókat áruló kereskedésnek, csak annyit árultak el, hogy a tavalyi nyitás óta jóval túlteljesítették a betervezett forgalmukat. Vagyis elég komoly kereslet van itthon 200-300 milliós luxusautókra.
Ezt az autót már itt, Magyarországon lehet megvásárolni, kulcsra kész, csupán az új tulajdonost várja. Hogy mennyibe kerül? 300 millió forint az ára a jelenlegi euróárfolyammal.
Az AMTS-en ennél drágább autó csak Ken Block versenyautója és a Giugiaro tanulmányautó volt, azok azonban nem megvásárolhatók és használhatók.