A Józsa Márton kormányozta MLS Raiffeisen Fifty-Fifty mintegy kétórás hátrányt dolgozott le és az utolsó pillanatban állt az élre, így 12 óra 24 perc 47 másodperces idővel diadalmaskodott. Ez a hajó hasonlóan a leggyorsabb első öthöz kéttestű katamarán, amelyek könnyű kialakításuk mellé, óriási vitorlafelületet párosítanak.
Második helyen a Kaiser Kristóf kormányozta Prospex-Delta (12:25:37 ó), harmadikként a Vándor Róbert vezette RSM (12:30:12 ó) végzett, a negyedik Litkey Farkas lett a Process Solutionsszal (12:34:08 ó).
A már ötszörös győztes Józsa zsinórban harmadszor nyerte meg a balatoni Kékszalagot. Ehhez hasonló bravúrra eddig csak Németh István volt képes 1955-ben, amikor a Nemere II-vel sorozatban harmadszor győzött.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, és Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.
A Kékszalag időrekordját továbbra is a Fifty-Fifty tartja – saját korábbi csúcsát tavaly megdöntve 5 óra 3 perc 56 másodperces idővel -, legtöbbször, tizenháromszor pedig Litkey győzött.
Az első versenyt 1934-ban tartották, ugyanis a balatonfüredi Hungária Yacht Club vezetői szerettek volna egy megállás nélküli vitorlásversenyt rendezni a Balatonon, amelynek a végén a leggyorsabb hajó nyer. Addig ilyen még nem volt a Balaton történetében. Az első kékszalag-megmérettetést 1934. július 27-én rendezte a klub, amelyen 21 hajó állt rajthoz, és csak ketten adták fel a versenyt. A győztes Ugron Gábor lett, Rabonbán nevű hajójával. A hosszú tőkesúlyos 30-as cirkálót (Schärenkreuzer) 1927-ben építtették Németországban.
Minden idők legeredményesebb hajója a Kékszalagon a fából épült Tramontana. A klasszikus cirkálóval 1940-ben, 1942-ben, 1963-ban, 1971-ben, 1977-ben, 1979-ben és 1989-ben nyertek Kékszalagot a kormányosai.