A közösségi oldalak napjaink részévé váltak, sokak már ott tájékozódnak, informálódnak a világ dolgairól. Ez alól nem kivétel az sem, ha valaki a következő utazásának helyszíneit keresi, és emiatt jelentős szerepe van a turizmusban a közösségi médiás jelenlétnek.
Egy brit utazásközvetítő, a Titan Travel el is merült ebben a világban. Azt vizsgálták, mely országok igazán népszerűek a közösségi oldalakon, illetve ezek közül melyek nyertek ezzel igazán sokat. Elemzésüknek csak egy részét jelenti például az, hogy az egyes országról mennyi poszt született Instagramon vagy TikTokon a vizsgált időszakban (2021 májustól 2024 áprilisig): figyelték az utazással és az adott országgal kapcsolatos Google-keresések számát, ennek évenkénti változását, majd ennek súlyozásával jöttek ki a kapott eredmények.
Ezek alapján a lista élén Japán végzett India és Kanada előtt. Érdekes, hogy mind Instagramon, mind TikTokon a legtöbb poszt Indiáról szól (268, illetve 58 millió a vizsgált időszakban), de a Google-ön már relatíve kevesen keresnek rá arra, hogy az országba utaznának, és a növekedés sem olyan intenzív, mint Japánban. Az utazással kapcsolatos Google-kereséseket egyébként az USA vezeti, de ők ezt nem a közösségi médiának köszönhetik, még csak be sem kerültek a legjobb tízbe.
Amiben kiemelkedett Japán a többi ország közül, az az, hogy a Google-ben több mint 79 százalékos növekedés látszott az utazással kapcsolatos keresések számában. Ez hatalmas szám, mely mellé azért jelentős Instagram-posztmennyiség is társul (175 millió a vizsgált időszakban), azaz tényleg kimondható, hogy a közösségi média legnépszerűbb országa a keleti állam. A legjobb európai ország a 4. helyével egyébként Olaszország lett, mögötte Törökország, Ausztrália, Franciaország, Thaiföld, Németország és Spanyolország következett a tízes listán.