
A Carnegie Mellon Egyetem és az Nvidia összefogott egy új, mesterséges intelligencián alapuló tanulási algoritmus kifejlesztésében, amely a humanoid robotok tesz képessé arra, hogy bonyolult sportmozdulatokat végezzenek.
Az ASAP (Aligning Simulation and Real Physics) keretrendszer áthidalja a szimuláció és a valóság közötti kritikus szakadékot, ami igen látványos eredménnyel kecsegtet, a közzétett videók alapján már egyre emberibb a gépek mozgása.
Az ASAP alkalmazásával a robotok képesek végrehajtani olyan mozdulatokat, mint Cristiano Ronaldo a „Siu” ünneplés során bemutatott 180 fokos ugrása vagy épp Kobe Bryant híres hátrafelé dőlő dobása.
Az új megoldás két ütemben dolgozik: a robotokat először virtuálisan, egy szimulált térben tanítják be az emberi mozdulatok adatai alapján, majd ezeket a tanult mozgásokat ültetik át a fizikai térbe, ahol már csak a finomhangolás marad hátra.
Persze a robotok még mindig esetlenek, de ez főleg a mechanikai, elektronikus felépítésük korlátaiból fakad, ám ezen a téren is “fénysebességgel” zajlik a fejlesztés. Összességében sokkal kevésbé darabos a mozgásuk, már nem egy csoszogó, reumás matuzsálemre emlékeztetnek, ami egyszerre bámulatos és félelmetes.