![](https://firstclass.hu/uploads/2025/02/PIA22207large.jpg)
A Valentin-nap a házhoz szállítások piacát is megmozgatja, jól látható kiugrás van ekkor a virág-, a csokoládé- és a pezsgőrendelésekben, viszont így sem sikerül letaszítani a trónról a sajtburgert – ez az étel ugyanis még február 14-én is a legtöbbet rendelt termék a Foodora felhasználói körében.
A Valentin-napi virágrendeléseket Budapest vezeti, Szeged és Székesfehérvár pedig a második és harmadik helyen végzett. A legaktívabb kerület a XIII. volt, mind a leadott mennyiségek és a rendelt virágok számát tekintve. A fővárosban jácint- és a rózsacsokrok kerültek a legtöbbször a virtuális kosarakba, míg vidéken az 1 szál vörös rózsa és a többszínű rózsacsokor lett a legnépszerűbb ajándék.
A rendelők elsősorban az ízlelőbimbóikat szeretik kényeztetni, derült ki a legfrissebb felmérésből. A Valentin-napot megelőzően az átlaghoz képest idén 76 százalékkal növekedtek a csokoládérendelések, az intim termékek iránti kereslet esetén viszont már-már konzervatív, 17 százalékos emelkedésről beszélhetünk csak. A régió csúcstartói a csehek, akik nem fogják vissza magukat, a csokoládéra 164 százalékkal, míg a szexuális segédeszközökre 47 százalékkal nőtt a kereslet.
Február 14-én nem csak a virágok fogynak jól, a Foodora Marketen vásárlók a 12-es és a 18-as csomagolású óvszereket részesítik előnyben, a platformon megtalálható többi üzletnél viszont a kisebb kiszerelések dominálnak. A fővárosban a VII. és a II. kerületben adták le a legtöbb óvszerrendelést, de Pécs és Szeged is élen jár az óvszervásárlások terén.
A Foodora-országokban egyébként csak a svédek előzik meg a magyarokat óvszerrendelés tekintetében. Szexjátékok terén is Svédország a legerősebb, itt a legnagyobb értékű rendelés 180 euróba, azaz több mint 70 ezer forintba került. Itthon a szexshopos rendeléseket az 54 lapos Kámaszútra-szexpózos francia kártya vezeti.