
Napjainkban több cég is azon dolgozik, hogy még gyorsabbá tegye a repülést, és visszahozza a korszakot, amikor a polgári légi közlekedés résztvevői – a 2003-ban nyugdíjazott Concorddal – hangsebesség feletti tempóval is utazhattak. A Boom Supersonic is ezt szeretné, megtoldva annyival, hogy Overture nevű gépük teljesen fenntartható üzemanyaggal repüljön.
A gép még nincs kész, de a világ vezető légitársaságai már így is rendeltek belőle 130-at. Ez mondjuk nem csoda, ha megnézzük a teszteredményeiket, melyek kifejezetten biztatóak – egy részükről a First Class is beszámolt.
Az Overture előtt azonban a főszerep még az XB-1 nevű prototípusé, mely február 10-én már másodjára repült szuperszonikus sebességtartományban. Bemondani persze bármit be lehet, de a Boom Supersonic képet is közölt, hogy megmutassa, tényleg ilyen gyors a gépük.
A fenti fotót a NASA egyik speciális csapata lőtte, akik a Schlieren képkészítési eljárást bevetve láthatóvá tették, hogyan tolja el maga elől az XB-1 a levegőt. Ezek a mintázatok kifejezetten akkor jelentkeznek, amikor a repülő átlépi a hangsebességet.
Ebből a szempontból a NASA embereinek volt egy másik fontos feladata is. A hangsebesség átlépésének nagy problémája ugyanis, hogy hatalmas zajjal, hangrobbanással jár az esemény. Az űrügynökség azonban megállapította, hogy a földfelszínen nem volt hallható nyoma az XB-1 repülésének.
Az út során nyert adatokkal egyébként az Overture célja az lesz, hogy 1,3 Mach sebességgel 90 perc alatt letudja az Egyesült Államok keleti és nyugati partja közötti távolságot.