
Milyen irányban fejlődhetnek tovább a videójátékok? A kérdésre aligha tudjuk a választ: húsz éve például biztosan kevesen gondolták komolyan, hogy egy nap mi is a “játék részei” lehetünk egy VR-headsettel. Még húsz évvel korábban pedig a modern 3D-s grafika jelenthetett megugorhatatlannak tűnő szintet.
A továbblépést egyes elképzelések szerint a játékélmény további, más érzékszervekre történő kiterjesztése jelentheti. Nem véletlenül született meg az a kiegészítő, mely a játékoknak illatokat, szagokat kölcsönöz. Az eszközt a First Class is bemutatta:
A szaglás mellett az ízlelés is olyan irányt jelent, melyet eddig még nem aknáztak ki a játékfejlesztők. Ezen változtathatnak az Ohio State University kutatói, akik e-Taste nevű rendszerükkel hozhatnak áttörést.
A kütyü lényegében helyben keveri ki az előre meghatározott ízeket az öt alapíz megfelelő kombinációjával. Az alapízeket egy-egy vegyület képviseli, összekeverve őket pedig elvileg megkaphatjuk azokat az ízeket, melyekkel játék közben találkozunk. Hasonló rendszer eddig nemigen létezett, az ízbefolyásoló kütyük ugyanis eddig leginkább úgy működtek, hogy aprócska áramütésekkel rázták a nyelvet az ízlelőbimbókat stimulálva.
Egyelőre azonban nem kell attól tartani, hogy a GTA VI-ban már érezzük a hamburger ízét, ha a karakterünk éppen azt eszik. A rendszer egyelőre olyan alapízek esetén működik egyöntetűen jól, mint a limonádé vagy egy szelet torta, de például a tükörtojás vagy a kávé már feladja neki a leckét. A tervek szerint azonban folytatódik az e-Taste fejlesztése és további tesztelése.