Style FIRSTCLASS 2025. 03. 05.

Így spórol a boltokban minden második magyar

A tavasz nem csak a jó időt hozza el, de vásárlási hullámot is indít, a magyarok körében is. Mutatunk néhány érdekességet ezzel kapcsolatban.

Reprezentatív felmérést készített a magyarok vásárlási szokásairól az Etele Napok apropóján az Etele Plaza. Ebből kiderült, hogy a válaszadók közel fele (48%) vásárol havonta kuponnal, minden negyedik pedig hetente vesz igénybe ilyen típusú kedvezményeket. A fiatalabb, 16 és 39 év közötti korosztályok körében a legnépszerűbb a kuponozás, míg az ötven feletti vevők ritkábban élnek ezzel a lehetőséggel. Sokan 5000 forintnál is többet spórolnak egy-egy akciós bevásárlásnál.

Leginkább élelmiszert, ruházati és elektronikai termékeket választunk

A megkérdezettek leggyakrabban élelmiszert (60%), drogériai termékeket (45%), ruhát, cipőt (36%) és elektronikai termékeket (25%) vásárolnak a plázákban. A kuponhasználóknak átlagosan nagyjából harmada (31%), míg a tinédzserek és a fiatal felnőttek 40 százaléka spórol meg 5000 forint feletti összeget egy-egy akciós bevásárlással.

Sok időt szánunk a vásárlásra

A megkérdezettek majdnem kétharmada célirányosan, maximum egy órát tölt kuponos bevásárlással egy plázában, közel harmaduk 2-3 órát szán arra, hogy mindent tudatosan végig nézzen, míg a tizedük akár négy óránál is többet jár-kell ilyenkor egy bevásárlóközpontban.

Még a sorban állást sem bánjuk

Tízből kilenc (88%) magyar sorba állna azért, hogy megvegye a kedvezményes terméket. A tinédzserek és a fiatal felnőttek körében még ennél is többen (93%) szánnák rá magukat az álldogálásra. Olyanok is akadnak, akik több mint négy órát is elnézelődnek ilyenkor egy bevásárlóközpontban.

Kikapcsolódásnak is tökéletes program

A kuponos termékvadászat testmozgásnak sem utolsó, mivel a megkérdezettek harmada saját bevallása szerint legalább két kilométert lesétál, amivel többszáz kalóriát égethetnek el. A magyar vevők leginkább egyedül (41%) vágnak neki a kuponos bevásárlókörútnak, de sokan páros időtöltésként (31%), illetve családi (21%) programként tekintenek rá.

Forrás: Etele Plaza, Futureal
Kép(ek) forrása: Getty Images