1997-ben Reed Hastings és Marc Randolph megalapították a Netflixet, mely mára a világ egyik legfontosabb szórakoztatóipari cégévé nőtte ki magát. Eleinte azonban csak DVD-kölcsönzéssel és -árusítással foglalkozott a kaliforniai központú cég: már induláskor modernek voltak, ugyanis az internet hajnalán is volt már weboldaluk, ahonnan ki lehetett választani a kikölcsönözni kívánt filmet. Azt aztán kipostázták a bérlő címére, akinek később vissza kellett küldenie a lemezt a feladónak.
Az effajta kölcsönzési folyamat 2007-től kezdett lassan, de fokozatosan elhalni: ekkor jelent meg oldalukon az első digitálisan elérhető, streamelhető film. Innen szinte kikövezett út vezetett a világuralomig: az évek előrehaladtával online szolgáltatásukat több országra is kiterjesztették, 2011-ben pedig elkezdődött az első saját gyártású tartalom, a Kártyavár forgatása. A többi innentől már történelem, ahogy szokták mondani.
Ez a sors, vagyis a történelem süllyesztője vár a DVD-kölcsönző üzletágra is: az árusítással már egy évvel a rajt után, 1998-ban felhagytak, de lemezeket mindmáig postáznak. A szolgáltatást 2016-ban a DVD.com-ra költöztették, az utolsó küldeményeket pedig idén szeptember 29-én fogják feladni.
A 25 évnyi üzemelés kapcsán több érdekes adatot is megosztott a Netflix azon üzletágával kapcsolatban, mely közvetve, de befolyásolja napjaink szórakozását is. Az első DVD-n például, melyet kipostáztak 1998. március 10-én, a Beetlejuice – Kísértethistória című film volt. Ezt máig további 5,2 milliárd filmkölcsönzés követte 40 millió felhasználótól. A legnépszerűbb DVD-s film a 2009-es A szív bajnokai volt.