Egyre több luxusmárka kelt feltűnést meghökkentő kollekciókkal. Az ezerrel pörgő, vizualitásra építő közösségi odalak korában ez nem csoda, valami erőssel kell áttörni az ingerküszöböt. A Balenciaga mesteri szinten űzi ezt a műfajt, tavaly a fesztiválok kitaposott edzőcipőit kínálták több százezer forintért tökéletesre szaggatott, kamusárral összekent formában.
A recept működik, mert a spanyol Loewe is hasonlóan döbbenetes modellekkel borzolja a kedélyeket, a feltűnésre vágyó milliomos vásárlóknak pedig tetszenek a hajmeresztő ötletek. Tavaly olyan, férfiaknak szánt cipőket kreáltak, amelyekbe valódi magokból valódi növények keltek ki. A 2023-as tavaszi menswear darabjai a szó szoros értelmében természetközeliek voltak, hiszen elő, zöld növények is részei voltak a ruhadaraboknak.
Jonathan Anderson a spanyol biodizájnerrel, Paula Ulargui Escalonával együttműködve hozta létre ezt a különleges projektet, amit természetesen csak figyelemfelhívó akciónak szántak. Azért az extravagáns darabokra utazók sem akarják naponta rovarölővel, tápoldattal kezelni a cipőjüket, amit bármikor lerághat egy kóbor mezei nyúl.
A kifutón látott darabokat húsz napig nevelgették a bemutató előtt, így ezek megvalósíthatatlanok lennének. Azonban a megfelelőnek kialakított, színezett rafiaszálakkal teljesen fűszerű hatást lehet elérni. Így a fűcipő tényleg piacra kerül, aranyszínű Loewe felirattal, 546 ezer forintos áron.