Idén harmincéves a Bowers & Wilkins legendás, díjnyertes hangsugárzója, a Nautilus, és ezt a ragyogó alkalmat kihasználva a gyártó ünnepi szériát dob piacra. Már amennyire szériagyártásról lehet beszélni egy ilyen kézzel készült műremeknél.
A jubileumi hangsugárzó friss verziója valódi gyűjtői darab, amit négy “átlagos” színárnyalat (Midnight Blue, Metallic, Silver, Black), és a teljesen egyedi kívánságok mellett egy kirívóan különleges fényezéssel is kérhet a vásárló. Ez a Nautilus “Abalone Pearl” amivel a dizájnt ihlető tengeri élőlényeket idézi meg a Bowers & Wilkins.
A formájáról és minőségéről híres Nautilus három évtized elteltével is teljes egészében kézzel készül, egy ilyen klasszikusnál szó sem lehet automatizálásról, a rászánt törődés csökkentéséről. Így az ünnepi széria megrendelői akár éveket is várhatnak a saját példányukra, csak a kultikus, csigát formázó ház öntése egy hétig tartó eljárás, ezt követi a csiszolás, festés, összeállítás, a hangszórók, az elektronika beszerelése.
Ráadásul ezeken a hangsugárzókon csak a legtapasztaltabb mesterek dolgozhatnak, így esély sincs a gyártás felpörgetésére, a 42 millióért mért ünnepi párokra bizony még a leggazdagabbaknak is várni kell.
Aki türelmetlen, az vehet már korábban legyártott, nem limitált darabokat is, akár hazai forgalmazótól, darabonként 13 millió forintos áron.
A Laurence Dickie által tervezett forradalmi kialakítású audioeszköz nem csak a látványról szól, sőt, bár tény, hogy feltűnő darab. A csigaforma mögött komoly mérnöki teljesítmény áll, a végső kialakítás egy ambiciózus kutatási és fejlesztési projekt végeredménye, amelynek célja a lehető legjobb hangsugárzó kialakítása volt. Ezzel a formával az általános, dobozos kialakítás nem kívánt rezgéseit tüntetik el, a hosszú, egyenes csövek és a csigaforma a membránok által keltett, hátrafelé sugárzott energia elnyelését szolgálják.