Köszönhetően annak, hogy napjaink videojátékai folyamatos kapcsolatban vannak az internettel, a fejlesztők távolról is véghez tudnak vinni apró módosításokat. Ennek egyik legérdekesebb példája az elmúlt évekből az, hogy a különböző sport- és autóverseny-játékoknál a pályák szélén megjelenő hirdetések is dinamikusan változhatnak, más és más üzenetek jelenhetnek meg rajtuk.
Ezt használta ki zseniálisan egy kamionos fuvarozással foglalkozó cég, a Schneider National, akik az Egyesült Államokba keresnek kamionsofőröket. A vállalat úgy döntött, a hagyományos hirdetési formák helyett kapcsolatba lép az egyik népszerű kamionszimulátoros játék, az American Truck Simulator fejlesztőivel, és hirdetéseit felrakatta a játékban található virtuális utak melletti hirdetőoszlopokra, óriásplakátokra.
Okos gondolat volt ez a cégtől, tekintettel arra, hogy kell egyfajta beállítottság ahhoz, hogy az ember leüljön egy ilyen játék elé, és ahogy a valóságban is, akár órákat eltöltsön az országúton, mögötte a rakománnyal, amit időre le kell szállítani egy másik országba vagy államba az amerikai verzió esetében. Sokaknak jelent egyébként kikapcsolódást, ahogy pusztán nézik az elsuhanó tájat és hallgatják valamelyik vidéki rádió adását.
A fejlesztő SCS Software részéről elmondták, náluk még csak tesztként működik a dinamikus hirdetőtábla-rendszer, a folytatás attól is függ, mit szólnak az ilyen jellegű reklámok megjelenéséhez a játékosok. Arról nincs infó, hogy a hirdetések hatására hányan gondolták úgy, beadják jelentkezésüket hivatásos kamionsofőrnek.