Life FIRSTCLASS 2023. 05. 19.

Egyedien üdvözöl 16 millió külföldit a magyar Audi

Művészien köszönti az országba repülővel érkezőket a győri Audi, amely ezzel az akcióval is a 30. magyarországi szülinapját ünnepli.

„Utashíd” – tud valaki hirtelen ennél unalmasabb kifejezést mondani? Tárgyként sem túl szexi. Reptéri utashíd? Igen, azok a négyzetes, csőszerű, hosszú és zárt folyosók, amelyeken besétálunk a repülőbe indulás előtt. És amelyeken át – például Budapestre érkezve – elsőként magyar földre lépnek az ide érkezők.

Talán meglepő a szám mérete, de összesen 16 millióan érkeznek repülővel egy-egy átlagos évben. Ennyi külföldi jön a Budapest Airportra a világ minden sarkából, minden esztendőben, akik mindannyian ezeknek az utashidaknak a belsejét látják meg elsőként hazánkból. Így már vitathatatlanul értékes reklámfelületnek tűnnek az utashidak belső falai, amelyeket mostantól az Audi használ meglehetősen kreatívan.

A „The land of Audi” felirat valószínűleg elgondolkodtatja Magyarországra lépve azok egy részét, akik a guruló turistabőrönd húzása közben nem merülnek el máris a telefonjuk kijelzőjében helyi buszjáratokat vagy taxis szolgáltatást keresve. Hiszen az Audi ugye német.

Legalább ennyire érdekesnek tűnhetnek a feliratok melletti rajzok mostantól 8 darab ferihegyi utashíd belsejében. A győri gyárindítás 30. szülinapját idén ünneplő márka marketingesei ügyes akcióba kezdtek pár hónapja: pályázatot hirdettek a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a győri Széchenyi István Egyetem Design Campusának diákjai számára, hogy készítsenek dekorációt ezen csövek belsejébe.

Ihletként az egyetemistákat elvitték a ma már gyárvárosnak nevezhető nyugat-magyarországi komplexumba, majd jött az alkotás és a pályamunkák beadása, elbírálás, és íme, itt a győztes személye és alkotásai.

A győri gyárfőnök, Alfons Ditner és a két győztes. Korondi Helga (különdíj) és Kiss Bence (fődíj) a reptéren tartott sajtótájékoztató után

A győri gyárfőnök, Alfons Ditner és a két győztes. Korondi Helga (különdíj) és Kiss Bence (fődíj) a reptéren tartott sajtótájékoztató után

Megérte elvinni a diákokat a gyárba. Kiss Bence szerint a nyertes grafikáit a motorokon és járműveken dolgozó emberek ihlették, valamint a márka sportszponzorációi. Szemmel láthatóan könnyen átvette az Audi vizuális világának hangulatát (ez egyáltalán nem volt elvárás), mintha a cég által fizetett reklámszakemberek készítették volna ezeket a pályamunkákat.

Itt van pár grafika a győztes csomagból. Ezek a csíkok is felkerültek az utashidak falaira

Itt van pár grafika a győztes csomagból. Ezek a csíkok is felkerültek az utashidak falaira

Így mutatnak élőben

Így mutatnak élőben

És ha valakiben felmerült a kérdés, hogy azért mégis csak magyarázatra szorul a„The land of Audi” felirat, akkor Dintner számai adnak választ. A győri Audi Magyarország legnagyobb vállalata. 12 ezer embert foglalkoztat közvetlenül, a beszállítókon keresztül 50 ezer ember dolgozik nekik. Eddig 42 millió motor és 2 millió személyautó készült Győrben.

Ahogy nyitóképünk is mutatja, kívülről már sima reklámokkal borítja ezeket az utashidakat az Audi.