A repülőipar újra a hipergyors gépek felé kacsintgat. Kereslet valószínűleg lenne, a tollasodó milliárdosok között sokan kihasználnák, hogy a London-New York repülőút ideje akár a felére is csökkenhetne.
Ebbe az irányba fejleszt a Boom Supersonic, amelynek még nincs épkézláb prototípusa, de vannak komoly tervei, és ez elég a befektetőknek: az Oveture nevű gépükből már 130 darabot rendeltek meg látatlanban.
A tervek szerint a gép 1600 km/órás tempóval haladva tud majd 65-80 utast szállítani a világ nagyvárosai között, és az idei párizsi Nemzetközi Légi- és Űrszalonon komoly bejelentéssel mutatta meg a cég, hogy nem a levegőbe beszélnek.
A Boom Supersonic repülőgépeihez az alkatrészek, komponensek gyártását több nagy elismert beszállító vállalta el, “a szárnyakat az Airbus és az Embraer legfontosabb beszállítói között számon tartott spanyol Aernnova szállítja” – írja az airportal.hu.
Emellett nagyon érdekes lesz a Symphony elnevezésű hajtómű is, amit a kezdetektől úgy terveztek, hogy fenntartható üzemanyaggal lehessen tankolni. Ez többek között például használt sütőolaj is lehet, melynek használatával a cég állítása szerint 80 százalékkal kisebb lesz az Overture ökológiai lábnyoma egy hagyományos repülőgépénél.
A sajtókonferencián a Boom bemutatta az Overture kulcsfontosságú alrendszereit is, beleértve a repülésirányítást, a hidraulikát, az üzemanyagrendszereket és a futóművet, valamint közölték, hogy a tervek alapján ez a konfiguráció a világ 600 repterén képes lesz majd üzemelni.
A Boom célja, hogy a szuperszonikus utazás ne exkluzív, hanem hétköznapi dolog legyen. “Az első Overture-járatok különlegesek lesznek” – mondta Blake Scholl vezérigazgató a Telegraphnak. “De ahogy a jövőbe tekintek, az izgat a legjobban, amikor a szuperszonikus repülés átlagos dolog lesz”.
A párizsi partnerségi bejelentésekkel a Boom megmutatta, hogyan válhat az Overture elméletből valósággá, de a neheze csak most jön: egy működő szuperszonikus repülőgép tényleges megtervezése és megépítése.