Még 2021 márciusában állapodhatott meg gabonabeszállítóival a South West Terminal (SWT) arról, hogy vékánként 17 dollárért biztosítanak lenmagot, amit októberben, novemberben vagy decemberben szállítanak le. A vállalat telefonon, illetve SMS-ben is egyeztetett két gazdával, Bob és Chris Achterrel, akikkel végül 86 tonnányi lenmag szállításáról állapodott meg, novemberi teljesítéssel – írja a CNN.
A gazda azonban sosem szállította le a lenmagot, miközben novemberre a két és félszeresére, 41 dollárra ugrott az ára. Az SWT képviselője szerint másik négy szerződést is SMS-ben kötött meg, ám ezúttal a gazda egy felmutatott hüvelykujjal – vagy ahogy manapság hívják, lájkkal – reagált az aláírt dokumentumra, amihez a vállalat azt az üzenetet fűzte hozzá, „kérem, erősítse meg a lenszerződést”.
Az erre küldött lájkot úgy értelmezték, a gazda elégedett a benne leírtakkal – és a bíróság a cégnek adott igazat.
Ezt másképp látta Achter, akinek az olvasatában pusztán annyit jelent, hogy megerősítette, megkapta a kontraktust, de ebből még nem következik egyenesen az, hogy annak a tartalmával, feltételeivel egyet is ért. Továbbá azzal védekezett, nem is kapta meg a teljes megállapodást, azt faxon vagy e-mailben ígérték, hogy legyen lehetősége átolvasni, majd aláírni.
Ügyvédje azzal érvelt, hogy amennyiben – a tényleges aláírás helyett – mostantól a lájkemoji az elfogadás, illetve az egyetértés jeleként értelmezik, az igazságszolgáltatás intézményeire mindenféle ügyek fognak rázúdulni.
A kanadai bírót azonban nem győzte meg a magyarázat: a dokumentumok alapján megállapította, hogy szóbeli megállapodás biztosan született a felek között. Ezért 82 ezer dolláros, mostani árfolyamon több mint 27 millió forintos kártérítés megfizetésére kötelezte Chris Achtert, amiért nem teljesítette a lájkolt szerződésben foglaltakat. A CNN mindkét felet kereste az eset kapcsán, de választ nem kapott.