Life FIRSTCLASS 2023. 07. 26.

Egyszerű ok miatt tart a ruhavásárlástól sok magyar vevő

Felmérés készült arról, hogy a magyarok milyen problémákkal találkoznak ruhavásárlás során, illetve miken változtatnának.

A magyar nők 46, a férfiak 31 százaléka túlsúlyosként tekint magára, ami miatt számtalan nehézséggel kell szembenézniük a ruházati és egyéb divattermékek vásárlásakor. Emellett a felmérés szerint a nők 35, míg a férfiak 41 százalékának okoz problémát, hogy a legtöbb divatmárka kínálatából hiányoznak az átlagostól eltérő extra nagy (XXL-6XL), vagy extra kicsi (XXS vagy kisebb) ruhaméretek – áll a GLAMI divatkereső felmérésében.

A kutatás szerint mind a nők (53%), mind a férfiak (54%) a farmert, illetve a nadrágokat tartják a legnehezebben megvásárolható ruhadarabnak. A nők esetében a második és harmadik legnehezebb megvásárolható divattermék a fürdőruha (45%), valamint a fehérneműk (37%), a férfiak esetében a második helyen a pólók/ingek (49%), a harmadik helyen pedig a cipők (34%) állnak.

Sok magyar fél a ruhavásárlástól, ez az oka

A felmérés arra is rákérdezett, hogy van-e olyan ruhadarab, amelyet a testi adottságai miatt egyáltalán nem hord valaki. A nők 76 százaléka válaszolta, hogy van ilyen ruhadarab, ezek legtöbb esetben az alacsony derekú farmerek és a rövid felsők (59%), továbbá a skinny farmerek, vagy a testhezálló ruhák (50%). A férfiak esetében 51 százalék válaszolta, hogy van olyan ruhadarab, amelyet testalkata miatt nem hord. Ezek legtöbb esetben a szűk pólók és farmerek (61%), az atlétatrikók és egyéb sportruházat (20%), valamint a színes/feltűnő minták voltak (20%).

A felmérés arra is rákérdezett, hogy milyen változásokra lenne szükség a divatiparban annak érdekében, hogy az átlagostól eltérő méretű és testalkatú emberekre kisebb nyomás nehezedjen és jobban érezzék magukat vásárlás során. A nők esetében a leggyakoribb válasz az volt, hogy a divatmárkák ajánljanak tippeket, hogy hogyan öltözködjenek a testalkatuknak megfelelően (49%), továbbá kínáljanak több méretet, különböző ujj- és szárhosszakkal (45%) és használjanak többféle testalkatú modellt hirdetéseikben és katalógusaikban (45%).

Sok magyar fél a ruhavásárlástól, ez az oka

A legtöbb férfi szerint a több méret különböző hosszakkal (35%), a részletesebb méretinformációk (35%), valamint a Photoshop-mentes hirdetések (19%) is megkönnyítenék a fogyasztók számára a ruházati cikkek vásárlását. Mindemellett a nők 32, míg a férfiak 14 százaléka nagyon fontosnak tartja, hogy plus size modellek is szerepeljenek a webshopokban és a divatüzletekben található divatfotókon.

Kép(ek) forrása: Getty Images