Az Instagram nem csupán az egyik legnagyobb közösségi oldal a világon: ha ügyesen használja az ember, óriási pénzeket is lehet kaszálni segítségével. Egy-egy jól elhelyezett hirdetés komolyan megtolhatja egy vállalkozás szekerét, míg az, akinél hirdetnek, természetesen szintén jól jár.
A HopperHQ korábban több tényezőt is figyelembe véve 2022-es adatok alapján kiszámolta, nagyjából mennyi pénzt akaszthattak, illetve akaszthatnak le a platform legnagyobb sztárjai abban az esetben, ha az ajtajukon egy komoly hirdető kopogtat egy szponzorált bejegyzés ötletével.
Ahogy arra az elemzés rámutat, az összegek nem feltétlenül állnak párhuzamban a követők számával: befolyásolja mindezt az is, hogy a követőtábor mekkora része is látja valóban az adott bejegyzést, hányan kedvelik vagy szólnak hozzá a poszthoz, az adott illető, akinél hirdetnek, milyen területen aktív (sport, szórakoztatóipar, stb.), milyen közönséget szólít meg és hány különféle szponzorációs felkérést fogad el, kvázi mennyire válik “elhasználttá” influenszerként.
Mindezeket figyelembe véve a sor első helyén az Instagram ura, Cristiano Ronaldo végzett. A 597 milliós követőtáborral rendelkező futballista egy-egy szponzorált bejegyzéssel akár 2,397 millió dollárt, átszámítva 823 millió forintot is kereshet. Ha azt nézzük, hogy a portugál támadó az utóbbi két és fél hétben tízszer posztolt, ebből ötöt pedig fizetett partneri együttműködésként jelentett be, akkor kijön, hogy rövid idő alatt 11,985 millió dollárt, azaz 4,123 milliárd forintot keresett.
A második helyen Kylie Jenner, a valóságshow-knak köszönhetően híressé vált Jenner-Kardashian klán legnépszerűbb tagja áll posztonkénti 1,835 millió dolláros (631 millió forintos) összeggel, míg a dobogó legalsó fokára egy másik futballista, Lionel Messi fért fel. A legjobb tízben egyébként három férfi szerepel, a focisták mellé az ötödik helyen Dwayne Johnson csatlakozik a listán. Kardashianékból egyébként négyen is bekerültek a legjobb tízbe, ahogy az az alábbi táblázatban is látható.
Név | Posztonkénti bevétel (dollárban) |
Cristiano Ronaldo | 2 397 000 |
Kylie Jenner | 1 835 000 |
Lionel Messi | 1 777 000 |
Selena Gomez | 1 735 000 |
Dwayne Johnson | 1 713 000 |
Kim Kardashian | 1 689 000 |
Ariana Grande | 1 687 000 |
Beyoncé | 1 393 000 |
Khloé Kardashian | 1 320 000 |
Kendall Jenner | 1 290 000 |
Ha azt nézzük, hogy ki tudja a legtöbb pénzt “kisajtolni” követőiből, akkor egy teljesen másik listát kapunk. Ebben Katy Perry mindenkinél jobb, az énekesnő szponzorált bejegyzésenként átszámítva 2,16 forintot keres minden egyes követőjén – és van belőlük neki több mint 203 millió! A második helyen itt Neymar található 1,87 forintnak megfelelő értékkel, a harmadik helyezett Miley Cyrus szintén ugyanígy áll, a különbség fillérekben sem mérhető.