Vakarhatták a fejüket azok a cipőrajongók, akik nézték a 2008-as Grammy-díj-átadó gálát, és látták, miben ment fel a színpadra saját díját átvenni a rapperből lett divattervező, Kanye West. A sneaker oldalán a Nike logója volt látható, a cipő nyelvén meg egy piros Y alakú forma. Mint később kiderült, ekkor indult el a Yeezy almárka, ami aztán az Adidas berkein belül készült, nemrég azonban kiebrudalták onnan az előadó botrányos megszólalásai miatt.
2021-ban még se híre, se hamva nem volt Kanye – bocsánat, Ye – botrányainak: egy árverésen 1,8 millió dollárt (646 millió forintért) adtak a Nike Air Yeezy 1-ért, ezzel minden idők legdrágább sportcipőjévé vált a lábbeli. Új tulajdonosa, a RARES nevű cég befektetési eszköznek szánta a cipőt, el is kezdték annak részvényeit árulni.
Az ötlet nem volt hülyeség, számos emléktárggyal tették ugyanezt, és szép összegeket akasztottak le mind a befektetők, mind a RARES. Ye azonban beleköpött a cég elképzeléseibe azáltal, hogy elkezdett egyre vállalhatatlanabb lenni pl. antiszemita megszólalásaival. Az Adidas, ahogy említettük, felbontotta vele az együttműködést, és sokan szintén hátat fordítottak neki, leszámítva a legelvakultabb rajongókat és a szélsőséges nézeteket vallókat.
A cipő sorsa is megváltozott emiatt: a RARES valahogy megszabault tőle egy árverésen, azonban a Goldin Auctions aligha jegyzi fel legnagyobb sikerei közé az adásvételt. Tény, hogy még így is igen drágán, 180 106 dollárért (64,6 millió forintért) kelt el a prototípus-cipő, azonban erre az összegre nyugodtan használhatjuk a filléres kifejezést, ismerve az eredeti árat. A cipő értékének kereken 90 százalékát elvesztette az eltelt időszakban.