A karácsonyi-szilveszteri időszakban sokan lazábbra veszik a figurát, több az összejövetel, a buli, könnyebben csúsznak az italok is, ami aztán egyeseknél másnaposságban is megmutatkozik.
A Burger King brazil leányvállalata erre épít marketingkampányt: „az év végén minden nap péntek, így könnyen jön a másnap” – érvel a gyorsétteremlánc, így azoknak, akik az előző italozást nyögik, egy kis kedvezménnyel igyekeznek segíteni.
A kínált ételekben nincs különbség, sajnos nem kerül beléjük valami, a keserves állapotot megszüntető csodaszer, ám az árában lehet, ugyanis ha valaki a cég mobilappján egy arcfelismerő szoftveren eléggé elnyűttnek, a gép értékelése szerint másnaposnak látszik, menüajánlatot és ahhoz egy kedvezménykupont kap.
Az arcfelismerő szoftverek adatvédelmi okokból ugyan nem örvendenek nagy népszerűségnek, de úgy tűnik, ebben az esetben nem kell aggódni, a brazil Burger King ugyanis ígéri, hogy az azzal szerzett adatokat nem továbbítja, értékesíti, ráadásul kicsit jobban megkapargatva úgy tűnik, nincs is valódi adatgyűjtés- és értékelés.
A másnaposkedvezmény igénybe vételéhez tartozó adatvédelmi nyilatkozat szövegezése – „Még így, másnaposan is tudomásul veszem…”, „a másnaposság mértékének fiktív értékelése” – arra enged következtetni, hogy valójában mindegy is, milyen képet vágunk, a cél annyi, hogy a Burger King a kuponokkal minél több termékét süsse el a január 2-ig tartó akcióban. Elmés.