A videojátékok sokak fejében a mai napig olyan tevékenységként élnek, melyek annyira károsak, hogy legszívesebben izzó vassal űznék ki a világból. Máig él még az a tévhit például, hogy a lövöldözős-verekedős akciójátékok növelik a fiatalokban az agresszív hajlamokat, holott erre semmi bizonyíték nincs.
Egy német kutatócsoport is nyakába vette a témát, ám ők más előjellel: azt szerették volna kideríteni, hogy a 3D-s látványvilágú játékok segítségével kezelhetőek-e a klinikai depresszió tünetei. A kísérlet során a 46 diagnosztizált pácienst három csoportra osztották. Az egyik csoport a Super Mario Odyssey nevű Nintendo Switch-játékkal játszott, a másik a CogPack nevű kognitív tanulást segítő programot használta, a harmadik csoport pedig csak pszichoterápiás és meditációs segítséget kapott.
A tanulmány szerzői hozzátették, hogy ugyan ez volt a legsikeresebb kezelési módszer, a siker nem feltétlenül a kiugró hatékonyságban rejlik, ugyanis a másik eszközök is jól szerepeltek. A videojátékos kezelés előnye azonban, hogy olcsóbb és szélesebb körben is alkalmazható, mint pl. egy személyes megjelenést igénylő terápia.