Teljesen természetes folyamat ez, körülvesz minket, észrevétlenül zajlik, de az ő lencséjén keresztül feltárul a mindennapok csodája. Előző filmjeiben a tavaszt és az őszt dolgozta fel, legfrissebb alkotása viszont a télre koncentrál.
Nem siette el a projektet, öt éve készül a film, ami a mikrovilágtól a panorámaképekig dokumentálja a jeges napok eljöttét New York államban és a kanadai Montrealban. A felgyorsított felvételeken bámulatos látványt nyújt a rohamszerűen terjedő jég, látványos módon tör utat magának a fagy.
A “Winter” az előző évszakokhoz hasonlóan lenyűgöző, repertoárja légi felvételektől az egyes hópelyhek egyedi mintázatát kiemelő makró képkockákig terjed. Scott elmondása szerint ezt a filmet volt a legnehezebb elkészíteni, részben a változó éghajlat miatt. Azt mondja, a film nemcsak az időjárás, hanem az egész világ számára is fontos volt.
“Húsz évvel ezelőtt, amikor New Yorkba költöztem, minden évben több nagy hóvihar volt, és a havazás gyakorlatilag garantált volt. Az elmúlt öt évben sokkal kevesebb hó esett, és a havazás kevésbé kiszámítható, gyakran csak néhány órán át tart.
A felvételek tervezése során megnéztem a hosszú távú előrejelzéseket, de ezek nagyon megbízhatatlanok voltak. Eredetileg az egész filmet New Yorkban akartam forgatni, a Central Parkra koncentrálva, mint a korábbi filmjeimnél, de egyre messzebb és messzebb kellett mennem északra. Ennek eredményeként a film nagy részét New York északi részén és Montréalban forgattam.”
Volt, hogy a forgatáshoz hat kamerát használt egyszerre, a folyamat során pedig két drón is áldozatul esett a művészet oltárán.