A Super Bowl nemcsak a profi amerikaifoci-liga, az NFL végső döntője minden évben, hanem a reklámszakma legfontosabb napja is. Ilyenkor a legnagyobb márkák igen nagy költségvetésű reklámokkal célozzák meg a várhatóan több mint 100 millió nézőt. Ezen vállalatok közül sokan már korábban közzéteszik reklámjaikat, remélve, hogy a február 11-i mérkőzés előtt felkelthetik a figyelmet. A tét idén sem kicsi, a marketingcsapatoknak mindent bele kell adni,
ez átszámítva 2,5 milliárd forintnak felel meg. Csak viszonyításképpen: 2024-ben durván 2,5 milliárd forint a magyar Köztársasági Elnöki Hivatal személyi kiadása, 2023-ban pedig például ennyiből végeztek útfelújításokat Tolna megyében. Ennyi pénzből kijönne 4 millió sajtburger a Mekiben, vagy ugyanennyi liter üzemanyag, de akár 7 millió doboz Kőbányai sört is a kosárba durranthatnánk.
De hagyjuk is ezt, nézzük meg inkább a 10 legizgalmasabb reklámot, melyeket a nagy mérkőzés közben vetítenek majd.
Idén az NFL döntőjét Las Vegasban, az Allegiant Stadionban rendezik (a Los Angeles Raiders otthona), a meccsre európai idő szerint február 11-12-én kerül sor, vasárnap éjszakáról hétfő hajnalra virradóan. A döntőben a Kansas City Chiefs és a San Francisco 49ers mérkőzik meg a Vince Lombardi-trófeáért.
Az internetes tárhely- és domainszolgáltatásokat kínáló cég nem kisebb nevet kért fel reklámjának rendezésére, mint Martin Scorsese-t. A szpot témája pedig tökéletes társadalomkritika, lenyomat, vagy valami ilyesmi. A lényeg, hogy nem árt felnézni a képernyőből!
Jason Momoa a Dokik sorozat főszereplőivel, Zach Braffel és Donald Faisonnel közli, hogy a Super Bowl-partija elmarad, mert nem működik a kábeltévé. A Flashdance ihlette énekes-táncos számban Braff és Faison a T-Mobile otthoni, wifis internetének előnyeit dicséri, aztán Momoa is dalra fakad. Igen, énekel!
A pánik és reakciók, amikor elhangzik, hogy megváltozik a Reese’s, sírva röhögős. Nagyon jól sikerült ez a reklám.
A gyorsétteremlánc 60 másodperces szpotjában 52 év után ébresztik fel a hibernációból Ken Jeongot (Másnaposok-sorozat), aki azért vállalata a fagyasztást, mert a legjobb csirkeszárny feltalálására várt.
A reklám víziója, hogy a világ nagy döntéseit úgy hozták meg, hogy szétcsavartak egy Oreót. Olyasmi ez, mint a fej vagy írás, csak itt a keksz krémes vagy sima oldalával.
A színész Martin Lawrence és a Denver Broncos legendás játékosa, Shannon Sharpe azon tanakodik, mit tegyenek golfkocsijukkal, melyet beküldtek a tóba. Aztán a jön a joghurt ereje…
Aubrey Plaza színésznő (Nagyfater elszabadul, Gyilkos elmék, Scott Pilgrim a világ ellen) próbál meggyőzni mindenkit, hogy a Mountain Dew új íze bármilyen helyzetben feldob.
Amerika híres söre a feszült családi hangulatot is képes villámgyorsan lehűteni, pláne akkor, ha LL Cool J szállítja az árút.
A BMW az elektromos i5-öt állítja középpontba 60 másodperces reklámjában, amelynek főszereplője Christopher Walken. A színész akárkivel találkozik – Ashley Parkon át az idei félidő fellépőjéig, Usherig -, az mind utánozza Walken egyedi beszédhangját és táncmozdulatait.
Végül pedig az USA egyik legnépszerűbb sörgyártója dobja le a cukiság- és nosztalgiabombát, ahogy lovas fogattal szállítják ki a sört, mert akkora hó van, hogy elakadt az autó.
Magyarországon is sugározni fogja a döntőt az egyik hazai sportcsatorna, de ezeket a reklámokat náluk ne keresd, ugyanis a reklámszünetekben a hazai közvetítő a saját reklámjait fogja benyomni. Szóval még jó, hogy megmutattuk ezeket, igaz?!