Life Kovács Miklós 2024. 03. 01.

A keresztapa ízlése szerint készült ez a tésztaszósz

A Heinz limitált kiadású ketchupot dobott piacra, mellyel el a kultikus gengszterfilm, A keresztapa egyik jelenetét idézik meg.

A szószgyártás globális márkája a tucatáru mellett néha limitált szériákkal is előrukkol. Most a Paramount filmstúdióval együttműködve készített egy új tésztaszószt “Heinz & The Godfather Pasta Sauce” néven, melyet a hollywoodi mozilegenda ihletett, és amely az Egyesült Királyságban kerül forgalomba.

A limitált kiadást közvetlenül a Francis Ford Coppola által rendezett film egyik emlékezetes jelenete ihlette, amelyben Peter Clemenza (Richard S. Castellano) azt mondja: “hagyd a fegyvert, vidd a cannolit”, és megtanítja Michael Corleonét (Al Pacino), hogyan kell a tökéletes olasz tésztaszószt elkészíteni. 

Ikonikus, messziről felismerhető “keresztapás” címkét kapott a szószos üveg, amelyben a filmben részletezett összetevők szerepelnek, és a Heinz pontosan leírta azt is, hogyan készül a szósz – természetesen Clemenza utasításai szerint.

A vállalatnál azt látták a közösségi oldalakon, hogy az emberek egyre több filmes kötődésű receptet készítenek el otthon, a Keresztapa II. pedig pont idén 50 éves, úgyhogy adta magát ez a különkiadás. 

A keresztapa ízlése szerint készült tésztaszósz

A Heinz azt tanácsolja, hogy az exkluzív, öt hétig elérhető zamatos mártást frissen főtt tésztával tálaljuk, melyet ne hagyjunk kihűlni.

Alapmű a gengszterfilmek között – A keresztapa-trilógia

A Keresztapa” trilógia Francis Ford Coppola rendezésében, Mario Puzo azonos című regénye alapján készült, és az olasz-amerikai maffia életét mutatja be a Corleone családon keresztül. A trilógia filmjei közül az első 1972-ben, a második 1974-ben, míg a harmadik, “A Keresztapa III.” 1990-ben jelent meg. A trilógia első két része kritikai és pénzügyi sikernek bizonyult, a harmadik rész fogadtatása vegyes volt.

A három film alapmű, és nem csak a gengszterfilmek között: maradandó hatást gyakorolt a filmművészetre és a popkultúrára, több generáción keresztül inspirálva a rendezőket és a közönséget, motívumai, mondatai, jelenetei máig velünk élnek, és újra és újra előkerülnek, ha másképp nem, tészta mellé tett szószként.

Forrás: Daily Mail
Kép(ek) forrása: Heinz