Egyre többen élik életüket digitális nomádként, és utazás közben, távolról dolgoznak, egyfajta mozgó “home office”-t fenntartva. Lasse Stolley, egy 17 éves német fiú ezt a koncepciót emelte extrém szintre, ő tényleg minden nap halad, sosem áll meg, mivel a német vasút első osztályú járatain telnek a mindennapjai.
Stolley otthonát és iskoláját felcserélte a német InterCity Express nagy sebességű járataira. A fiatalember már csaknem egy éve utazik naponta Németország vasútján, miközben online dolgozik és tanul, valamint aktívan dokumentálja ezt a rendhagyó életmódot.
Családja gyakran költözött, így gyerekkorának része volt az állandó utazás: “Számomra teljesen természetes volt mindig máshol felébredni. Az otthon fogalma kezdett egyre jobban elmosódni” – emlékezett vissza a fiú egy interjúban.
16 évesen sikerült meggyőznie szüleit, hogy elengedjék erre a kalandra. Kipakolta a szobáját, eladta ingóságait, és megvette a Bahncard legkomolyabb vasúti csomagját, ami diákok számára 5888 euró egy évben. Ennyi pénzért cserébe korlátlanul utazhat a vasút járatain, és igénybe veheti az első osztályú, nagy sebességű járatokat, melyek hálókabinnal is rendelkeznek.
Élvezi a teljes szabadságot, egyik nap még az Alpokat látja a panorámaablakból, pár nap múlva pedig már a tengernél van – eddigi vonatútjai során 500 000 kilométert tett meg. Az első hónapok kemények voltak, a vonaton aludni nem egyszerű, főleg nem hosszú távon, ezért nappalai bágyadt félálomban teltek, és ha lekéste a csatlakozást, akkor kénytelen volt hosszú időt kihalt állomásokon tölteni.
Idővel belerázódott, és rájött, hogy a pontos tervezés és a minimalista utazócsomag a titka a vonatos életnek. Felszerelése egy kis házizsákban elfér: négy pólót, két nadrágot, nyakpárnát, takarót, alsóneműt visz magával, valamint laptopját és zajkioltó fejhallgatóját.
Stolley a Businnes Insidernek elárulta, hogy nagyjából 10 ezer eurót, négymillió forintot költ egy évben a vonatos életmódja során, és ebben benne van az univerzális bérlet, az étkezés, belépők és minden egyéb. Természetesen nem kizárólag a vonaton lakik, hetente többször leszáll Berlinben, Frankfurtban, vagy az őt érdeklő egyéb német nagyvárosban.
Egyedül az éjszakai járatokon történő lopások aggasztják, tapasztalatai szerint a mélyen szundító utasoknak gyakran meglovasítják a csomagjait, ezen szerinte lehetne javítani, akár állandó biztonsági személyzettel. Igazi lelkes fiatalként további életét is a vonaton képzeli el, és ha már ott van, akkor tapasztalataiból élne meg, tanácsadóként szeretne besegíteni a vasúti társaságoknak.