Clive Palmer ausztrál milliárdos kb. tíz évvel ezelőtt jelentette be először, hogy megépíti a Titanic II-t, melyet még az eredeti hajónál is nagyobb durranásnak szán. A férfi életfilozófiájáról sokat elárul ez a tőle származó mondat:
Sokkal jobb móka a Titanicot megcsinálni, mint otthon ülve a pénzemet számolni.
4,2 milliárd dollárra (1515 milliárd forintra) becsült vagyonnal valóban el lehet szöszmötölni egy darabig, Palmer azonban nem ezt az utat választotta. A hajó azonban mégsem akart elkészülni az elmúlt tíz évben, dacára az annak idején a londoni Ritz Hotelben tartott bejelentésnek. A politikusi karriert is már maga mögött hagyó férfi 2015-ben egy kínai partnercéggel keveredett pénzügyi vitába, így felfüggesztették a Titanic II projektjét, majd 2018-ban azt jelentette be, hogy 2022-ben ki is fut a hajó.
Erre nem került sor, azonban az újabb bejelentés talán minden korábbinál több konkrétumot tartalmaz. Közleményük szerint a dizájnnál már az utolsó simításoknál tartanak, és azzal, hogy a pandémia összes utózöngéje lecsengett, végre belevethetik magukat a munkába. Meg is egyeztek több nagy nevű hajós céggel, akik valóban rendelkeznek tapasztalatokkal, legyen szó akár a biztonságról, akár a kivitelezésről.
“Autentikus Titanic-élményt teremtünk, olyan hajót biztosítva az utasoknak, amelynek belső terei és kabinjai megegyeznek az eredeti hajóéval” – mondta Palmer, hozzátéve, hogy ebbe integrálják a modern biztonsági rendszereket, a navigációt, azaz minden 21. századi technológiát.
A kb. 56 ezer tonnás, kilencszintes hajó 269 m hosszú és 32,2 méter széles lesz. Fedélzetén 835 kabin kap majd helyet, melyekből 383 első osztályú, 201 másodosztályú és 251 harmadosztályú lesz. Az első 2435 utas a jelenlegi tervek szerint 2027 júniusában teheti meg első útját Southhampton és New York között, azaz az eredeti Titanic-útvonalon, de meg is kerüli majd a Földet.