A bemutatás előtt még sokan kétségeiket fejezték ki a Fallout PC-játékok alapján készült, Amazon által gyártott filmsorozattal kapcsolatban, ám mióta elérhető a nyolcrészes első évad, gyakorlatilag meghódított az internetet.
Bár konkrét nézettségi adatok nincsenek arról, hogy mennyi embert ért el a Prime Videón, az Amazon szerint “az első négy nap alatt globális siker lett a sorozat, a szolgáltatás három legnézettebb címe közé került, és Gyűrűk ura: A hatalom gyűrűi óta a legnézettebb évad volt globálisan”. Így már zöld az út a következő évad gyártásának, a Fallout története folytatódni fog legalább egy évad erejéig. (Ebben azért van némi szerepe annak is, hogy a második évad előkészülete 25 millió dolláros adójóváírást kap a forgatás Kalifornia államba költöztetésével.)
Sőt, még az is lehet, hogy tovább, mert tényleg akkora siker lett, és akkora lelkesedés övezi, amilyet rég láttunk játékadaptáció kapcsán. Ezek a próbálkozások sokszor elvéreznek, nem elég hűek az alapokat adó univerzumhoz, és képtelenek egyszerre megszólítani a régi rajongókat és az új nézőket.
A Fallout készítői mindezt sikerrel megugrották. Izgalmas módon mutatják be a retrofuturisztikus, atomcsapások utáni világot, rögtön három, teljesen eltérő háttérrel rendelkező főszereplővel. A naivitás tiszta világából érkezik Lucy (Ella Purnell), aki egy föld alatti, zárt bunkerből kerül az erőszakkal teli, abszurd és kegyetlen, mégis emberi felszínre.
Maximus (Aaron Moten) az Acél Testvériség tagjaként egy szigorú, kemény, vallási vonásokkal átszőtt hadseregben nevelkedve lép be a történetbe, a sugárzás nyomán zombiszerű ghoullá változó Cooper Howard (Walton Goggins) pedig a legrejtélyesebb, korokat összekötő sötét, kegyetlen, kiégett fejvadász, aki bárkivel leszámol egy mozdulattal.
Történetük több ponton keresztezi egymást, a sorozat pedig pillanatok alatt vált át az abszurd humorból felkavaró drámába, vagy épp egy klasszikus horrorjelenetbe, kannibalizmussal megfűszerezve. A karakterek fejlődnek, a rejtélyek kirakósa egyre tisztább képet ad, ahogy haladnak előre a részek, a történetmesélésnek pedig hiteles hátteret ad a rengeteg valódi díszlet, jelmez. A készítők inkább a gyakorlati effektekre támaszkodtak, külső helyszíneken forgattak, ami jót tett a valósághűségnek.