Az Egyesült Államokkal kapcsolatban sokszor előkerülnek a hazai szemmel furcsa, abszurd bírósági perek. A leghíresebb talán Stella Liebeck ügye volt, aki 1992-ben az ölébe öntött egy csésze forró kávét egy McDonald’s éttermben, és megégette magát. Új-Mexikó államban egy bíróság 2,9 millió dollár kártérítést ítélt meg neki a sérülései miatt.
Ennyire nem súlyos az aktuális történet, de sörivók vélhetően egyetértenek majd a felháborodott fogyasztóval, aki egy moziláncot, a Cinemarkot állítaná bíróság elé Texas államban, méghozzá az általuk forgalmazott sör miatt.
Shane Waldrop azért tett jogi lépéseket, mert úgy érezte, hogy a 8,8 dollárért (3000 forint) árult csapolt sör korsója kisebb, mint amennyiről a feliratok szóltak.
Ezért hazavitte a poharat, és megmérte, valójában mennyi fér bele. A sörivó ösztön, az ébredő gyanú helyesnek bizonyult, az elvileg 0,7 literes korsóba csak 0,65 liternyi sör fért (a nyilvánosságra került peranyag sajnos nem tér ki a mérés körülményeire, pedig kulcsfontosságú lenne).
Waldrop ezután azt tette, amit hazafias kötelességként minden sörkedvelő tett volna, beperelte a céget “megtévesztés, csalás, nyerészkedés” miatt a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatokról szóló törvényre hivatkozva.
Ügyvédjeivel együtt a teljesen pontos mennyiségjelölést követelik, valamint arra is rámutattak, hogy a Cinemark ezzel a kis csalással tévesen sugallja azt a vásárlóknak, hogy jobban járnak a nagyobb kiszerelésű italokkal. Így deciliterenként a nagy kiszerelés hajszálnyival drágább, mint a kisebb. Sajnos úgy tűnik, mások kevésbé érzékenyek erre a problémára, az ügyről beszámoló THR szerint Waldrop eddig egyedül van, ügyvédei keresik a további áldozatokat, akik a 0,7 literes korsóval rendeltek, és most hiányzik nekik az utolsó korty, 0,5 deciliter sör.