Disneyland mintájára a Netflix is olyan létesítmények létrehozásán dolgozik, ahol a sorozatok, filmek rajongói közeli élményt kapnak rajongásuk tárgyáról. Netflix Houses névre hallgatnak a komplexumok, ahol nagy rendezvények mellett természetesen ajándékboltok, éttermek várják majd a látogatókat.
Helyszínül elhagyott, hatalmas méretű áruházak, plázák szolgálnak majd, melyekből bőven akad az Egyesült Államokban. Az első két helyszín a Dallas Galleria, valamint az egykori King of Prussia pláza, Philadelphia közelében. Mindkettő több mint 9300 négyzetméteres, a megnyitás éve pedig 2025 lehet.
Kiállítások mellett aktív kalandok is várnak majd a látogatókra. A Netflix közleménye szerint például a ‘Squid Game” sorozat rajongói átélhetik az egyik kultikus jelenetet, az üveghíd-kihívást. A résztvevők ugrálva vagy sétálva kelnek át az átlátszó panelekből álló területen, és ha rossz helyre lépnek, akkor az összetörve engedi le őket a mélybe. Természetesen ez veszélytelen kihívás lesz.
Az élményparkok megnyitása kockázatos lépés. A terjeszkedést kritikus szemmel nézők szerint kihívást jelent majd a vendégek többszöri becsábítás. “A siker egyik kulcsa az lesz, hogy a kínálatot folyamatosan frissítsük, hogy az emberek visszatérjenek az újdonságok kedvéért” – mondta Neil Saunders, a GlobalData ügyvezető igazgatója és kiskereskedelmi elemzője.
A Netflix már eddig is jelentős sikereket ért el a népszerűbb tartalmaikhoz kapcsolódó nagyszabású produkciókkal és eseményekkel. A malajziai Kuala Lumpurban jelenleg a “Bridgerton” High Tea turnéja zajlik, Torontóban “Knives Out”-vacsoraestet tartanak, a brazíliai São Paulóban pedig egy “Stranger Things”-élményben lehet része a rajongóknak.
A streamingpiac kiélezett versenye, a költségek növekedése megviseli a piaci szereplőket, a Netflix ezért a jelszómegosztás elleni hadjárattal, az előfizetési díjak emelésével és az élményparkokhoz hasonló egyéb bevételi források felfuttatásával harcol a minél magasabb profitért. Eddig úgy tűnik, jól csinálják: a cég az idei első negyedévben bő 9 millióval növelte az aktív előfizetői számát. Erre az időszakra a bevétel 9,4 milliárd dollár, a nyereség pedig 2,3 milliárd volt – utóbbi forintban nagyjából 850 milliárdos profitot jelent.