Érdekes elemzés jelent meg nemrég az Egyesült Államok játékpiaca kapcsán. A piackutatással foglalkozó Circana adatai szerint 2024 első négy hónapjában 1,5 milliárd dollárt költöttek az amerikai felnőttek játékokra, melyeket mind saját maguknak vásároltak. Itt talán most nem is az átszámítva 553 milliárd forintos érték az érdekes, hanem az, hogy
még az ovisokat (3-5 évesek) is, akik hagyományosan az első helyen szerepeltek mindig is.
Ilyet még nem tapasztaltak korábban a szakértők, akiknek adataiból az is kiderült, hogy tavaly a felnőttek 43 százaléka vett magának valamilyen játékot. Ezek célja főként a szórakozás, a közösségi élményszerzés vagy éppen a játékgyűjtés volt – utóbbi kategóriába tartoznak pl. a sportkártyák.
Az emberek a legtöbbet egyébként kategóriaszinten ezekből, vagyis a gyűjthető kártyákból vettek – különösen nagyot mentek a Pokémon-lapok. Jól fogynak a különböző méretekben kapható Squishmallows plüssfigurák is, a 8 colos méret a legnépszerűbb játéknak bizonyult az USA területén. Ezen felül a Hot Wheels kisautókat vitték, mint a cukrot, valamint a LEGO-készletek iránt volt élénk kereslet.
A felnőttek játékok iránti megnövekedett vágyát szakértők részben a koronavírus-járvánnyal is magyarázzák. Sokan a rossz hangulatot olyan tevékenységekkel próbálták oldani, ami korábban örömet okozott nekik. Ilyenek a játékok is, melyek az önfeledt gyerekkorba repíthetik vissza a felnőtteket is. Ezen felül most felnőtté váló generációnak a kézzel fogható játékok talán többet is jelentettek, mint a korábbi generációnak, pusztán azért, mert már gyerekkkorukban is körbevették őket ezek.
A piac egyébként érezhetően pályázik is a felnőttek pénzére, jól mutatja ezt az egyre komplexebbé váló építő- és társasjátékok példája is.