David Attenborough munkássága kapcsán a magyaroknak leginkább a természetfilmek juthatnak eszükbe, melyekben producerként, narrátorként vagy épp házigazdaként már 1952 óta vállal részt a biológusból lett tévés, akit munkásságáért 1985-ben és 2022-ben is lovaggá ütöttek, így egy igen kevés tagot számláló klubhoz csatlakozott.
Az azonban kevésbé ismert tény, hogy miatta olyan a tenisz képe manapság, amilyen. Neki köszönhető ugyanis, hogy
A szőrös kis játékszerek nem mindig voltak olyan színűek, mint ma. Egykor fehérek voltak a labdák, a színváltás pedig a technológia fejlődésének volt köszönhető. Itt most nem a sporton belüli fejlesztésekre gondolunk, hanem a tévézésre.
Attenborough ugyanis annak idején, konkrétan 1967-ben a BBC Two tévécsatorna vezetőjeként elhatározta, hogy négy, színes kép közvetítésére is alkalmas kamerát visz a wimbledoni tenisztornára. Tévésként eltökélt célja volt, hogy ők legyenek Európában az első csatorna, akik minden műsorukat színesben adják, és egy ilyen, egyébként máig nagy presztízsértékkel bíró sportesemény kiszínezése remek fogásnak bizonyult.
Mindezt a nézői visszajelzések csak megerősítették, ám volt egy rendszeresen felmerülő panasz: nagyon nehéz volt követni a labdát. A torna után Attenborough azt javasolta, hogy színezzék át a labdákat, mert a fluoreszkáló sárga szín sokkal jobban látszódna a tévéképernyőkön.
Az ötletre vevő volt a tenisz világa: a fehér labdákat egyre több helyen leváltották az optic yellow árnyalatú változatok, 1972-ben pedig a sportág nemzetközi szövetsége is jóváhagyta ezt. 1973-ban a US Open volt az első Grand Slam-torna, ahol már sárga labdákat ütöttek a legjobbak, így a folyamat visszafordíthatatlanná vált. Ironikus módon éppen Wimbledon volt az a helyszín, ahol kivártak a változtatással: az angolok csak 1986-ban csatlakoztak a többiekhez.