Amióta kijelzővel rendelkező elektronikus eszközökön kommunikálunk, használunk emojikat is. Sokan emlékezhetnek még akár a nyomógombos telefonokhoz kiadott hangulatjel-listákra, hogy melyik karakterkombináció mit jelent. Ez már a múlt, hiszen az okostelefonokon kismillió színes apró fej, tárgy vagy egyéb szimbólum rendelkezésünkre áll, hogy akár írott szavak nélkül is kifejezzük magunkat.
Az emojiknak még saját világnapjuk is van (július 17.), ennek alkalmából pedig felmérést is csináltak, hogyan viszonyulnak az emberek ehhez a dologhoz. 2000 amerikai megkérdezése alapján a legfontosabb tanulság talán az, hogy
A fiataloknál ez az arány még jelentősebb: a Z generációsok 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az üzeneteknek hangulatjeleket kell tartalmazniuk. Az emojikat azonban nem érdemes túltolni: a csak hangulatjeles üzenetek a megkérdezettek 32 százaléka szerint megölik a beszélgetést. ❌
A leggyakrabban használt szimbólumok listáját a 🙂 vezeti (23%), ezt követi a ❤️ (21%) és a 👍 (18%).
Az emojik hatását jól mutatja, hogy időnként nagy márkák is rámennek a témára, és személyre szabják őket. Jó példa erre a Mercedes közelmúltbeli akciója, melyről itt olvashatsz: