Az általánosságban online függőkként aposztrofált fiatalok jelentős részének fontos, hogy edukatív közösségimédia-tartalmat fogyasszon. A tudásszerzés, a hasznos ismeretek elsajátítása iránti igény sok esetben a humorfogyasztást is képes beelőzni – derül ki a Samsung átfogó, idén tavasszal 1200 fő megkérdezésén alapuló. kutatásából.
A Z generációnak kibontakozási lehetőséget biztosító platform, a Jövőálló Akadémia egyik alappilléreként szolgáló kutatás – a mai fiatalok vágyai, motivációi mellett – a közösségi médiához kapcsolódó szokásaikat is megvizsgálta. Többek közt arra keresték a választ, hogy milyen szempontok vezérlik a korosztályt, amikor “bekövetnek” egy személyt vagy oldalt egy-egy social media felületen. Az indokok eltérést mutatnak a különféle fiatal generációs rétegeknél.
Míg az alfa és a középiskolás Z generáció (az 1995 és 2009 között születettek, a 2010 utániak az alfa) körében magasan a vicces tartalmakat követik be legtöbben, az idősebb Z generációnál (a középiskolát már elvégzettek) már a hasznosság legalább olyan fontos, sőt még fontosabb is lehet, mint a humor.
Emellett őket foglalkoztatja legkevésbé, hogy a barátaik esetleg követik-e az adott oldalt, valamint az, hogy ne maradjanak le valami népszerű dologról, jelenségről.
Az idősebb Z generáció esetében a kikövetés top 3 indokai közt szerepel a hiteltelenné válás, valamint az erőltetett reklámozás és a nézetbeli eltávolodás is. Ezek az eredmények jól példázzák a Z generációra jellemző tudatosságot és a tudásszerzésre való igényüket.