A rendezvény a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében, újragondolt koncepcióval, idén először az MDDÜ által szervezett Budapest Design Week eseménysorozatának központi kiállításaként tér vissza.
Ötödik alkalommal nyitja meg a kapuit a Red Dot-díjas 360 Design Budapest kiállítás a nagyközönség előtt, 2024. október 15-20. között. A trükkös elnevezésből már sejthető, hogy ez az esemény 360 fokban, vagyis teljes körben fogja bemutatni a magyar és nemzetközi tárgykultúra magas színvonalát és kulturális sokszínűségét, több száz éves hagyományait.
A kiállítás célja, hogy minél szélesebb körben megismertesse a közönséggel a dizájn- és kreatívszektor értékeit és lehetőségeit. Az esemény nemcsak a kortárs magyar dizájnmárkák, ipar- és képzőművészek közötti kapcsolatot erősíti, hanem találkozási lehetőséget, szakmai platformot is biztosít.
“Évről évre több ezer érdeklődőt vonz a kiállítás, amelyen az idei rekordot döntő jelentkezések révén minden eddiginél több lokális és nemzetközi alkotó kaphat lehetőséget a bemutatkozásra. Az idei 360 Design Budapest az Építészeti és Közlekedési Minisztériummal való együttműködés során kiválasztott nagy múltú helyszínen, a Nyugati Pályaudvar egykori várótermében várja a látogatókat” – nyilatkozta Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.
Az októberi kiállítás számára ezúttal több száz négyzetméter áll rendelkezésre a pályázat során beérkezett rekordmennyiségű pályamű bemutatására.
A rendezési elv lehetővé teszi, hogy 360 fokban járjuk körül a kortárs tárgykultúra kiemelkedő példáit. A központi és grandiózus helyszín a kelet és nyugat összekapcsolásával a hazai és nemzetközi dizájnszíntér találkozására, egyesülésére és átjárhatóságára reflektál, kiválóan illeszkedik az esemény értékteremtő-értékmentő stratégiájába.
A 360 Design Budapest bemutatja, hogyan öltenek új formát a szecesszió és az art deco gazdag esztétikai hagyományai a kortárs tervezők alkotásaiban, miközben a fenntarthatóság jegyében a körforgásos gazdaság és a tartós megoldások is előtérbe kerülnek.
Az MDDÜ három kiállítási kategóriában – Brand Product, Collectible Design, valamint Prototípusok és/vagy Digitális tervek – hirdetett pályázatot feltörekvő alkotók, formatervezők, ipar- és képzőművész hallgatók számára.
A felhívásra minden korábbi évet meghaladó pályamű, több mint 90 munka érkezett be, amelyből egy szakmai bíráló bizottság választotta ki a legkiemelkedőbb tárgyakat a kiállítási koncepcióba. Az MDDÜ külön jelentkezést biztosított a feltörekvő alkotók, formatervezők és művészek számára, amelynek eredményeképpen idén közel 30 fiatal tehetség munkája debütálhat a 360 Design Budapest kiállításon.