Life Erdős Norbert 2024. 10. 11.

Nincs ennél a 100 cégnél értékesebb jelenleg

Idén is kiadta Best Global Brands listáját az Interbrand tanácsadó cég. A világ legértékesebb márkáit gyűjtő 100-as lista egyszerű és átlátható.

Az Interbrand, a világ egyik vezető márkatanácsadó szervezete, immár több mint két évtizede publikálja a Best Global Brands tanulmányt, amely a szakma szerint a márkaérték egyik legmegbízhatóbb mércéje. Ez a rangsor nem csupán a bevételen és tőkén alapul, hanem egy sokkal összetettebb elemzés eredményeként születik meg.

Az egyes cégek pénzügyi teljesítményét és piaci helyzetét részletesen elemzik, de ezek mellett olyan nem kézzelfogható tényezőket is figyelembe vesznek, mint a márka globális arculata, fenntarthatósága, illetve az ügyfelek lojalitása és a márkanév vonzereje a vásárlók szemében.

Az egyik fontos mérőszám, hogy mennyire ösztönzi vásárlásra a márkanév a fogyasztókat, illetve mekkora szerepe van a vállalat fenntartható tevékenységeinek a piaci sikerben.

Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy az adott vállalat mennyire vonzó munkahelyként. Az Interbrand értékelésekor külön figyelmet fordít arra is, hogy az adott cég mennyire sikeres a munkaerőpiacon, hiszen egy vonzó munkáltató nagyobb értéket képvisel, és hosszú távon is versenyképesebb lehet.

Lássuk a listát:

10 fotó megtekintése

Az Interbrand 1988-ban dolgozta ki forradalmi módszertanát, amelyet alkalmazva azóta is hitelesen határozza meg a világ legnagyobb márkáinak értékét. Noha az eredményt összegszerűen fogalmazzák meg, annak csupán egy részét képezi a tényleges pénzügyi teljesítmény.

A cégek tevékenysége nyomán a befektetőknél keletkező profit mellett két további tényezőt is figyelembe vesznek. Az egyik, hogy a márka elvont jelenségként (azaz az olyan, alapvető jellemzőkön túlmenően, mint pl. a termékek minősége, az árfekvés vagy a fogyasztói kényelem) milyen mértékben képes befolyásolni a vásárlási döntést. A másik pedig, hogy a márka ezt a vonzerőt milyen mértékben tudja tartósan fenntartani – a lista ez utóbbi, harmadik pillérét leegyszerűsítve ügyfélhűségként is jellemezhetjük.

Forrás: Interbrand