Johan Huibers holland vállalkozó álmot látott 1992-ben. A vízió szerint Hollandia jó része víz alá kerül, ezért neki újra meg kell építenie Noé bárkáját. Egy átlagembernek ez lehetetlen kihívás lett volna, de szerencsére a hithű keresztény Huibers sikeres vállalkozó, aki képes volt ellocsolni álmára pár millió guldent/eurót.
Az embertelenül nagy kihívásba egyedül vágott bele, de végül többfős brigáddal fejezte be a monumentális alkotásait. Igen, a többes szám nem elírás, a munkába annyira belejött, hogy végül két világvége-bárkát hozott össze.
Huibers először kicsiben gondolkodott, úgy hetven méterben, a Bibliában szereplő méretek felében. A munkát szinte teljes egészében saját kezűleg végezte, modern eszközöket használva, és alkalmanként fia segítségét igénybe véve. Az építkezés másfél évet vett igénybe. A bárka méreteit a holland csatornák és zsiliprendszerek adottságaihoz igazították: 70 méter hosszú, 9,5 méter széles és 13 méter magas volt. Az építési költség átszámítva bő 400 millió forintra rúgott.
2007-ben Huibers megnyitotta a bárkát a látogatók előtt. Néhány hónappal később a hajót vontató segítségével átvitték a csatornákon, és 21 különböző holland kikötőben kötött ki, hogy minél több ember láthassa. A bárkát 2010-ben eladta egy Aad Peters nevű holland művésznek, aki később Németországban, Dániában és Norvégiában turnézott vele. Bár a bárka nem igazán alkalmas nyílt tengeri közlekedésre, és legfeljebb két méter magas hullámokat bír ki, sikeresen átvontatták a tengeren Dániából Norvégiába.
2016. június 10-én, amikor a bárkát Oslo kikötőjében vontatták, összeütközött egy horgonyzó hajóval, a NoCGV Nornennel. Az ütközés következtében a bárka faburkolata súlyos károkat szenvedett. Ezt a művét már eladta, a praktikus méretű bárka már nincs a tulajdonában.
A második, mondhatni fő művével 4 év alatt készültek el. A hétemeletes hajó négy évig épült, elkészítésében nyolc ember segédkezett, és 12 ezer fának megfelelő mennyiségű gerendát, deszkát és lécet használtak fel hozzá, ami egy közepes méretű erdőnek is beillene.
A fából készült szerkezet egy rejtett, lebegő acélplatformon helyezkedik el, amelyet 21 darab uszály alkot. Korábban ezek az uszályok konténereket szállítottak, amelyeket belvízi utakon vontattak vagy tolóhajóval mozgattak, míg a nyílt tengeren nagy hajókon szállították őket. Ennek köszönhetően a bárkát vontatóhajók is képesek folyókon mozgatni, de tengeri közlekedésre nem alkalmas. A bárka 119 méter hosszú, 30 méter széles és 23 méter magas. Az építési költség ennél a projektnél 4 millió euró (1,6 milliárd Ft) volt.
A nagy bárkát elkészülte után Dordrechtben horgonyozták le 2012-ben, ahol négy év alatt körülbelül 280 000 látogatót fogadott. 2016-ban azonban el kellett költöztetni, hogy helyet adjanak egy lakóingatlan-projektnek. Bár a bárka több hajós felvonuláson is részt vett, rendkívüli szélessége miatt nehéz mozgatni, és még nehezebb megfelelő helyet találni számára. Egy ambiciózus terv szerint a 2016-os olimpiai játékok idejére Rio de Janeiróba vontatták volna, ám a projekt meghiúsult, mert nem találtak olyan vontatóhajót, amely elég erős lett volna ahhoz, hogy átvigye az Atlanti-óceánon.
Huibers azóta vevőt keres a bárkára, és ugyan érdeklődők jelentkeztek már Dél-Koreából, az Egyesült Államokból, Törökországból és Izraelből is, egyetlen konkrét ajánlat sem érkezett. A holland újságíróknak elmondta: „Nem kell agysebésznek lenni ahhoz, hogy belássuk, ez rengeteg pénzembe került.” Hozzátette: „Sokan érdeklődtek, de végül semmi sem lett belőle. Most már elegem van, és meg akarok szabadulni tőle.”
Az árverés 350 000 euróról indul. Az esetleges vásárlókat azonban elrettentheti az a probléma, amellyel Huibers is szembesült: a bárkát el kell költöztetni, mivel jelenlegi helye csupán ideiglenes.