
Az elmúlt évtizedekben számos olyan koncepció látott napvilágot, melyben a repülők üléseit úgy rendezték el, hogy azokat félig egymás fölé téve gyakorlatilag megduplázták a gép befogadóképességét. Kis túlzással egymás nyakában ülnénk a levegőben, ha ezeket az elképzeléseket átültették volna a valóságba.
Az egyik ilyet azonban most előkotorta a fiók mélyéről az Airbus. Erről Alejandro Núñez Vicente, a koncepciót megálmodó Chaise Longue vezérigazgatója beszélt a CNN-nek, kifejezve örömét, hogy a repülőgyártó látja benne a potenciált. A tényt később az Airbus részéről is megerősítették, hozzátéve, hogy még nagyon az elején vannak a dolognak, és inkább nem is kommentálnák az ügyet részletesebben.
A Chaise Longue azzal nyer rengeteg extra belmagasságot, hogy ők teljes egészében kihagyták a repülő felépítéséből a fej feletti tárolókat. Ez egyfelől kevesebb felvihető csomaggal jár, másrészt pedig rögtön két osztályra osztaná az utasokat: aki alul ül, az például jobban kinyújthatja a lábát.
A dizájn korábban is igencsak megosztó volt, a megítélése pedig mostanra sem változott sokat. Az viszont tény, hogy a világon egyre többen repülnek, az igényeket pedig valamilyen módon ki szeretnék elégíteni a gyártók.