
Azok a magyar fiatalok, akik utaztak vagy utaznak idén külföldre, nagyrészt (42%) egyszer, Európán belüli úti célt választanak majdnem ugyanúgy, mint tavaly. Harmaduk többször is fog utazni, de marad Európán belül. Míg tavaly pusztán az utazást tervezők 15 százaléka repült Európán kívülre, addig idén ez az arány 23 százalékra emelkedett. Ugyanakkor a Kiwi.com felmérésének adataiból egyértelműen látszik, hogy a magyar fiataloknak nyílik ki a legkevésbé a világ; a cseh, szlovák, román, lengyel és spanyol kortársaik többet terveznek külföldre utazni idén.
Az infláció és az emelkedő árak miatt a magyar fiatalok négyötödének változtatnia kellett az utazási szokásain. A vizsgált országok közül a spanyol fiatalok nyilatkoztak hasonlóképp, de náluk magasabb volt azok aránya, akiknek a keresete fedezi az utazási költségeket. A felmérés alapján a cseh, majd a lengyel fiatalok tehetik meg leginkább, hogy utazzanak.
Tízből két magyar fiatal mondhatja el magáról, hogy nem kellett semmit változtatnia az életvitelén azért, hogy utazhasson. Beszédes különbség, hogy míg a férfi válaszadók 11 százalékának fedezi a keresete az utazási költségeit, addig ezt a fiatal nők pusztán 6 százaléka mondta. Tízből négyen alaposabban tervezték meg az idei utazásukat, utazásaikat: ők előre félretettek vagy előre foglaltak.
Tízből egy magyar fiatal az utazást választotta luxuscikkek, pl. elektronika, ruhák, étterem helyett. Tavaly ez az arány csak 7 százalék volt. Közel tízből hárman pedig kimondottan csak a pénztárcabarát lehetőségeket keresik, amikor a repülőjegyekről, a szállásról és az úti célról van szó.