
A húsvét a hétköznapi embereknek a vallási hagyományokról, a nyuszikról, csokitojásokról és a tavasz ünnepléséről szól világszerte, na és persze a locsolkodásról, legalábbis Magyarországon és a szomszédainknál. A hagyományokhoz hűen a fiúk útra kelnek, verset motyognak, aztán jöhet a kölni, ami néha túl sok, néha túl erős, de a lányok általában ezt nem bánják – legalábbis szemtől szembe.
Manapság már nem divat a hagyományos kölni, a család férfi tagjai inkább női parfümmel kedveskednek a hölgyeknek, hogy illatozzanak, mint a pünkösdi rózsa (pünkösd persze bő egy hónappal később jön!). De van a világon egy parfüm, amely a luxuskategóriába lőné a locsolást: ez pedig nem más, mint a The Spirit of Dubai Parfums by Nabeel Shumukh.
Ez ugyanis jelenleg a világ legdrágább parfümje, amelynek palackját 3571 darab gyémánt és egyéb drágakő, illetve gyöngy díszíti, amit megspékeltek még némi 24 karátos aranybevonattal. Csomagolása egy 197 centiméter magas bőrvitrin, amely önmagában is igazi műalkotás.
Az ámbrával, szantálfával, török rózsával, pacsulival (az árvacsalánfélék családjába tartozó büdösmenta-nemzetség leghíresebb képviselője, a róla elnevezett pacsuliolaj alapanyaga) és ilang-ilanggal gazdagított illat pedig állítólag 12 órán keresztül a bőrön marad. A 3 literes üveg ára 1,295 millió dollár, vagyis durván 465 millió forint.
Képzeljük el a szituációt, amikor a klasszikus “kölnisflakon a zsebben, húsvéti vers bekészítve” kombó helyett egy drágakövekkel díszített, arannyal borított üvegcsével gördülsz be nagyi háza elé egy Rolls-Royce hátsó ülésén. Így máris más dimenzióba kerül a “Zöld erdőben jártam, kék ibolyát láttam…”, ugye.