
Negyed évszázaddal ezelőtt az internet még teljesen más szerepet töltött be életünkben, mint napjainkban. Míg ma a hírek, az információk és a szórakozás első számú forrása, az ezredforduló magasságában ezt a szerepet még bőven a televízió töltötte be. Arra azonban már alkalmas volt akkor is a világháló, hogy a felhasználók utánanézzenek az őket különösen érdeklő dolgoknak.
Voltak azonban még az akkori netnek hiányosságai, még a legmagasabb szinten is. Erre furcsa módon Jennifer Lopez döbbentette rá a világot, beleértve a Google fejlesztőit is. Történt ugyanis, hogy a karrierje csúcsára felérő énekesnő egy vadítóan zöld, rendkívül mélyen dekoltált Versace-ruhában ment el a 42. Grammy-gálára 2000. február 23-án. Erről az emberek a tévében tájékozódtak, de a lineáris tartalomban közel sem kaptak annyit az emberek az énekesnőből, mint amennyit szerettek volna.
Nem csoda, hogy Jennifer Lopezért megőrültek az emberek – galériánkban még több képet láthatsz a képre kattintva!
Nem volt hát más lehetőség, mint az internet felé venni az irányt, ahol rövid idő alatt a Jennifer Lopez green dress lett a legnépszerűbb kifejezés, amire mindenki rákeresett. Ezzel eddig nem is volt semmi gond, és a Google keresőmotorja is tisztességgel tette a dolgát, dobálta fel azokat az oldalakat, melyek foglalkoztak a témával.
Az emberek azonban sokszor mégis csalódottak voltak. Több helyen ugyanis csak hírként közölték, hogy mit is tett Jennifer Lopez, kép azonban nem volt róla. Az embereket azonban a képek érdekelték. Lényegében ez ütött szöget a keresőóriás fejébe, és vezetett ahhoz, hogy 2001-re megalkossák a képkeresőt.
Napjainkban persze már ez a funkció is jóval többet tud annál, mint amire egykor megalkották. Hosszú ideje már kép alapján is lehet keresni, és a Google meg tudja mondani, honnan is származik az adott fotó, vagy éppen ki és mi van a képen.