
Fontos a magyaroknak, hogy borravalót adjanak, és ez a szokásuk, azaz az adott borravaló nagysága nem áll összefüggésben a jövedelmi helyzetükkel egy kutatás szerint. Sőt, a legalacsonyabb nettó átlagjövedelműek közül kerültek ki azok, akik a szervízdíjtól függetlenül is borravalót adnak a személyzetnek az éttermekben.
A borravalóadás legfőbb területei a fodrász- és kozmetikai szalonok, valamint a vendéglátás, de a hazai kaszinókban is népszerű, mint azt nemrég megtudta a First Class. Az ételrendeléseknél sem marad el a jatt, ebben ráadásul élen járnak a magyarok a Foodora adatai szerint.
Adataikból kiderült, hogy a magyarországi rendelések több mint 21 százalékánál adtak borravalót a futároknak. Ez a legmagasabb arány a Foodora anyacége, a Delivery Hero által lefedett több mint 70 ország közül. Világszinten átlagosan a rendelések csupán 9 százalékához járt borravaló, a magyarok után a csehek és az osztrákok járnak elöl a ranglistán.
Magyarországon egyébként a legtöbben a 250 forintos opciót választják, és már a rendelés kiszállítása alatt kiválasztják ezt. Amióta elérhető a lehetőség, azóta volt olyan is, aki 20 ezer forintos borravalót adott a kiszállító futárnak. Hazai viszonylatban Budapesten adják a legtöbb borravalót, a fővárost pedig Debrecen és Szeged követi.
Az ételkiszállítónál az applikáción keresztül online adható borravaló összegét száz százalékban a futárok kapják, levonások nélkül, állítja a cég.