
Az első félévet 9.071.236 utas kezelésével zárta a hazai légikikötő, amely még a tavalyi rekordév azonos időszaki eredményét is 15%-kal meghaladja, és megközelíti a tíz évvel ezelőtti teljes tizenkéthavi utasforgalmat. A hatodik havi utasszám önmagában is rekordot jelent: a júniusi 1.697.371 fős utasforgalom 9%-kal több, mint 2024-ben.
A növekedés hátterében Magyarország népszerűsége, az erősödő turizmus és a magyarok egyre növekvő utazási kedve állhat – olvasható a Budapest Airport közleményében.
A légiáru szállítás is csúcsokat dönt 2025-ben: a Budapest Airport júniusban 34.994 tonna légiárut kezelt, ami 40%-os emelkedést jelent a tavalyi évhez viszonyítva. Az első féléves cargo teljesítmény minden korábbi rekordot megdöntött: 199 319 tonnával közel 50%-os növekedést mutatott 2024 első hat hónapjához képest, meghaladja a 2022-es teljes évi adatot, és majdnem eléri 2023 éves kezelt árumennyiségét. Mindez tovább erősíti a Budapest Airport és a BUD Cargo City régiós cargo elosztóközpont szerepét.
Hogy készüljünk fel a nyári utazásra, hogy biztos ne érjen bennünket meglepetés? Kihez fordulhatunk, ha késik a járatunk, nem érkezett meg a bőröndünk, vagy bármilyen kérdésünk felmerül a repülőtéri tartózkodásunk során? A Budapest Airport a nyár elején csokorba gyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat, hogy ezzel is segítse a gördülékeny utasélményt. A kisokos ide kattintva érhető el.
A Budapest Airport megkezdte az első sorban az 1. Terminál környéki légiforgalmat kiszolgáló G jelű gurulóút felújítását. A munkálatokra azért van szükség, mert a meglévő burkolt felületek és közműrendszerek műszaki állapota elérte a tervezési életkoruk végét, ezért szükségessé vált azok felújítása. A három ütemben, 2026 nyaráig megvalósuló munkálatok részeként mintegy 17.000 négyzetméteren építenek ki új bazaltbeton burkolatot és alépítményeket, csapadékcsatornát és folyókákat, emellett megújul a vizuális navigációs rendszer, a térvilágítás és a fénytechnikai rendszer is.
A kivitelezés során a Budapest Airport kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra: az elbontott anyagok közel 99%-át a szükséges minősítések megszerzése után újrahasznosítják, ezzel jelentősen csökkentve a szállítmányozásból adódó szén-dioxid kibocsátást.