A többek között a Facebookot és az Instagramot is magában foglaló Meta korábban már együttműködött a híres szemüvegmárkával, a Ray-Bannel egy okosszemüveg megalkotásában. A sztori tovább íródik, igaz, már pont nem Stories néven, mint ahogy az első generációs szemüveget hívták: egész egyszerűen Ray-Ban Meta a második generációs kollekció neve.
Formáját illetően továbbra is egy hagyományos Ray-Ban a kütyü, a lencsék mellett beépített kamerákkal. Elődjénél számos területen jobb az újdonság a Meta szerint: 50 százalékkal hangosabbak a hangszórók és basszusban a dupláját tudja a korábbi modellének, az aprócska hangszórókat pedig jobban a fülre irányították, így kevesebb hang szűrődik ki a hívásokból és a zenéből.
A szemüveg kapott egy ultraszéles látószögű 12 MP-es kamerát, mellyel 1080p-s minőségben lehet rögzíteni videót 60 képkocka/másodperces sebességgel. A felvételek hangja is rendben lesz, ugyanis a korábbi egy helyett öt mikrofon is gondoskodik arról, hogy tényleg minden úgy hallatszon, ahogy azt a szemüveg viselője is tapasztalta videókészítés közben. A látottakat akár élőben is közvetíthetjük Facebookon és Instagramon, az adásra érkező kommenteket pedig a rendszer felolvassa a fülbe, így reagálni is lehet rájuk.
Egy töltéssel 4-5 óráig üzemelhet aktívan a 150 különféle keret- és lencsekombinációval megrendelhető, a korábbiaknál könnyebb, így kényelmesebb okosszemüveg. Ez visszalépés az előző generáció üzemidejéhez képest, azonban a szemüveghez járó tokkal nyolcszor is fel lehet tölteni a készüléket, melyet már elő lehet rendelni, a boltokban pedig október 17-étől lesz elérhető 300 dollárért (111 ezer forintért).