A 2022-es év sok helyen válságos volt, ám 2023-ra a legtöbb ország kikecmergett ebből. Meglátszik ez a vásárlókedven is, különösen a legtehetősebb rétegeknél, akik minden korábbinál nagyobb kedvvel veszik a luxusmárkák termékeit.
Mindezt számokkal is alá lehet támasztani. Egy elemzőcég, illetve az Altagamma, az olasz luxusmárkák bizottságának friss közös jelentéséből kiderül, hogy a világ luxuspiaca idén várhatóan másfél billió euróra (1500 milliárd euró, átszámítva 564 563 milliárd forint) tehető. Ez 8-10 százalékos növekedést jelent a 2022-es évhez képest.
A jelentés kitér arra is, hogy nem egyenlően oszlik el ez a növekedés a világon. Az Egyesült Államokban például nyolc százalékkal csökkentek is a költések, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a tengerentúliak ne szereztek volna be luxuscikkeket: kihasználhatták például az erős dollárjukat, melyet Európában költhettek el. Az öreg kontinensen fellendülés volt tapasztalható, de az igazán kirobbanó sikerek Japánban történtek: ennek a gyenge jen lehet a magyarázata. Kína egyelőre csak lépésben totyog, a Covid után is csak a 2019-es szint 40 százalékát érték/érik el idén.
Ennek ellenére az előrejelzések tőlük várják a luxusipar további fellendülését: 2030-ra a világ luxuscikkeinek 35–45 százalékát kínaiak vehetik meg, míg Európa és Amerika együtt adhatja a további 40 százalékot.