Különleges újítással jelentkezett a kínai holdújév alkalmából a Starbucks a távol-keleti országban. Habár az új esztendő a (fa) sárkány éve, a kávézólánc egy saját maga által is érdekesként leírt, disznós új ízzel ünnepel.
Az Abundant Year Savory Latte névre hallgató italnak már a neve sem egyszerű, ugyanis az eleje bőséges évet, a vége sós lattét jelent. Összetevőire is ez a keveredés a jellemző: alapja egy eszpresszó, melybe a tejen felül belekerül egy szójaszószos-disznós fogás, a dongpo szósza, illetve díszként egy szelet lapocka.
A kávét 68 jüanért (3400 forintért) kínálják a helyi Starbucks-üzletek, melyből 785 található az országban. A CNN szerint az italnak hamar híre ment a kínai közösségi oldalakon, bár nem aratott osztatlan sikert: a hozzászólók drágának titulálták, ráadásul nekik sem feltétlenül áll össze egy csészében a kávé és a sertés.
Ezzel együtt a helyi média arról számolt be, hogy egyes helyeken rendkívül népszerű volt a disznós kávé, néhány Starbucks ki is fogyott a készletből. Látszik tehát, hogy az ital megosztotta a fogyasztókat. A kávés cégeknek egyébként érdemes lehet a legelborultabb ötletekkel is megpróbálkozni Kínában: ez az ország a világ legnagyobb piaca azok után, hogy tavaly megelőzték az USA-t.
A Starbuckstól nem áll messze a különleges ízvilágok kombinálása. Csináltak ők már szülinapitorta-ízű, pereces, vajas popcornos és vattacukros italt is, a legfurább azonban a titkos menüsorban megtalálható babahányás. Ez egyfajta mindent bele ital, 17 összetevővel.